Obciążone serwery z powodu zbyt dużej ilości zamówień? A może niekończące się telefony z pytaniem o ofertę, których Twoi pracownicy nie nadążają odbierać? To jest możliwe, gdy tylko uruchomisz i odpowiednio wdrożysz swoją kampanię SMS.

Wystarczy poznać 9 zabójczo skutecznych metod na stworzenie kampanii. Oto one:

Segmentacja odbiorców

To, co jest do wszystkiego, jest do niczego. Podobnie jest z wiadomościami SMS. Ogólne, wysyłane do większej grupy wiadomości SMS będą miały mniejszą skuteczność od tych, które trafiają oddzielnie do kobiet i mężczyzn. Możesz dokonać segmentacji nie tylko w oparciu o płeć, ale także:

  • wiek odbiorców,
  • ich historię zakupową.

Oferty ograniczone czasowo

Promocja, która działa tylko w piątek do 20? A może 20% rabatu na pierwsze zamówienie dostępne w weekend? To oferty, które przyciągają uwagę i mają zdecydowanie większą skuteczność od standardowych wiadomości SMS. Użytkownicy nie lubią, gdy coś ich omija, więc chętniej klikają w linki w SMS-ach i wykorzystują kody rabatowe.

Linki w SMS-ach

Skoro już wspomnieliśmy o linkach, to pełnią one dwie istotne funkcje:

  • wzbudzają ciekawość odbiorcy,
  • pozwalają przekazać większą ilość przydatnych klientowi informacji.

Najlepiej, aby miały formę skróconą, a cała treść wiadomości SMS opowiadała o tym, gdzie zostaniemy przekierowani po kliknięciu.

Odpowiednia częstotliwość wysyłki SMS

Wysyłka marketingowych SMS zbyt często nie jest dobrym rozwiązaniem. Może ona zwiększyć ilość osób, które wypiszą się z newslettera. Znajdź optimum. Dla każdej branży ta częstotliwość będzie wyglądać inaczej – może to być raz w miesiącu, raz na kwartał, a czasem nawet częściej, np. gdy chcesz poinformować odbiorcę o promocji.

Kampanię SMS zautomatyzujesz przy pomocy aplikacji, którą dostarcza np. SMS Center na stronie https://smscenter.pl/. Dzięki temu określisz nie tylko częstotliwość wysyłki, ale również godziny wysyłania wiadomości.

Pisz konkretnie

W 160 znakach zawrzyj tylko te informacje, które są istotne z punktu widzenia klienta. Nie rozwlekaj. Używaj języka korzyści, ogranicz polskie znaki, a gdy tylko możesz, umieszczaj w wiadomości skróty.

Zadbaj o call to action

Dobra wiadomość SMS pisana językiem korzyści to nie wszystko. Trzeba ją dobrze zakończyć, tak aby klient wiedział, co może zrobić po jej przeczytaniu. Zwroty takie jak „Sprawdź”, „”Odbierz zniżkę” się sprawdzą, ale możesz też umieścić w tym miejscu bardziej oryginalny przekaz.

Zwracaj się do odbiorcy bezpośrednio

SMSy to wiadomości, które traktujemy niezwykle osobiście. W większości przypadku zwroty na „Państwo” się nie sprawdzą – stworzą tylko barierę między odbiorcą a marką. Pisz bezpośrednio i używaj zwrotów na „Ty”, a zobaczysz, że Twoje kampanie będą lepiej konwertować.

Łącz kampanie z innymi narzędziami

Marketing SMS sam w sobie jest skuteczny, ale jeśli zestawisz go z innymi narzędziami do promocji marki, uzyskasz jeszcze lepsze rezultaty. SMS-y możesz łączyć z:

  • mailami, np. tymi nieprzeczytanymi, aby zachęcić do odczytania wiadomości,
  • zamówieniami w sklepie internetowym, aby odzyskiwać porzucone koszyki,
  • zapisami na wydarzenia czy wizyty – przypominając o terminach i oszczędzając czas.

Stale monitoruj swoje działania

Ostatnim i w zasadzie najważniejszym elementem każdej skutecznej kampanii SMS jest monitorowanie wdrażanych działań. Z każdą kolejną kampanią będziesz poznawał swoich odbiorców coraz lepiej i dostosowywał do nich swoje komunikaty. Nie zrażaj się więc, gdy pierwsza kampania nie zadziała tak, jak tego oczekiwałeś. Wyłap błędy i do przodu.