Google to jedno z podstawowych źródeł ruchu na większości stron internetowych. Czy wiesz jednak, jakie są możliwości pozyskiwania klientów na stronę internetową Twojej firmy dzięki Google? W tym artykule przybliżę trzy podstawowe sposoby, które możesz wykorzystać w swojej firmie.

Google Moja Firma

Usługa “Google Moja Firma” to podstawowa forma promocji firmy w Google. Możesz się z nią także spotkać pod określeniami: “wizytówka Google”“mapka firmy w Google” czy też “pinezka firmy na mapach Google”.

Profil firmy dodanej w Google Moja Firma pojawia się głównie w wynikach wyszukiwania Google oraz na Mapach Google.

Wizytówka firmy w Google
Wizytówka firmy w Google

Google Moja Firma to specjalne konto, na którym podajesz szczegółowe informacje o swojej firmie, takie jak:

  • nazwa firmy,
  • adres oraz obszar działania,
  • numer telefonu,
  • link do strony internetowej,
  • zdjęcia,
  • godziny otwarcia,
  • dodatkowe informacje o firmie, jej produktach i usługach itd.

Do wizytówki Google Moja Firma klienci mogą także dodawać opinie na temat Twojej firmy, które warto zbierać.

Wizytówka firmy na Mapach Google
Wizytówka firmy na Mapach Google

Usługa Google Moja Firma jest całkowicie darmowa i wizytówkę firmy można stworzyć w prosty sposób. Sama wizytówka natomiast, to podstawa i “must have” dla każdej firmy bez względu na wielkość.

SEO i pozycjonowanie

Kolejnym sposobem promocji firmy w Google jest zadbanie o to, aby nasza strona internetowa pojawiała się możliwie wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu więcej klientów będzie mogło odnaleźć nas w Internecie i skorzystać z naszych usług.

Podstawową i rekomendowaną przez Google drogą jest tak zwane SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli dostosowanie i optymalizacja strony internetowej do wytycznych wyszukiwarki.

Optymalizacja pod kątem SEO polega głównie na technicznym udoskonaleniu strony internetowej, zadbanie o brak błędów, poprawną strukturę strony i kodu HTML, stosowanie unikalnych treści, dostosowanie strony do smartfonów, szybkie wczytywanie strony itp.

Rekomendacje SEO z narzędzia Seoptimer
Rekomendacje SEO z narzędzia Seoptimer

Wszystkie te działania mają na celu ułatwienie wyszukiwarce Google zrozumienie treści i kontekstu naszej strony internetowej oraz pokazania jej w wynikach wyszukiwania odpowiednim osobom.

Co jednak, jeżeli sama optymalizacja strony nie jest wystarczająca i nie daje zadowalających pozycji w wyszukiwarce Google? Pojawia się tutaj pojęcie pozycjonowania, jako działań mających na celu podniesienie pozycji naszej strony w wynikach Google.

Większość technik pozycjonerskich skupia się na pozyskiwaniu linków do naszej strony internetowej, niestety jednak wiele z tych metod może być w sprzeczności z zaleceniami i wytycznymi wyszukiwarki Google. Wiąże się to więc z ryzykiem niepowodzenia oraz nawet obniżenia naszej widoczności w Google.

Zarówno działania SEO jak i pozycjonowanie, nie daje gwarancji ani pewności tego, że nasza strona internetowa będzie dobrze widoczna w Google na słowa kluczowe, które nas interesują. Nie jest także znany czas, po którym efekty mogą się pojawić (dni, miesiące, lata…).

Korzystanie z pomocy agencji SEO wiąże się z kosztami od kilkuset złotych miesięcznie przy małych lokalnych kampaniach. Większe projekty i bardziej konkurencyjny rynek, tym koszty będą wyższe.

Więcej o optymalizacji stron w zgodzie z zaleceniami Google możesz przeczytać w oficjalnej dokumentacji Google, która w przystępny sposób przedstawia zagadnienia związane z SEO.

Reklama Google Ads

Google daje firmom narzędzie do promowania swoich firm w wyszukiwarce, którym jest system reklamowy Google Ads. Możesz się także spotkać ze starą nazwą “Google AdWords” lub też potocznym określeniem “linki sponsorowane w Google”.

Wyniki reklamowe i organiczne w Google
Wyniki reklamowe i organiczne w Google

Reklama w Google Ads daje firmie możliwość pokazania swojej strony internetowej w wyszukiwarce na konkretne i określone słowa kluczowe związane z działalnością firmy. Dzięki temu możemy precyzyjnie dotrzeć do potencjalnych klientów i to dokładnie w czasie kiedy potrzebują naszych usług, bo przecież właśnie ich szukają.

System reklamowy Google Ads ma ogromne możliwości i wiele przydatnych funkcji, jednak opisując go w sposób całkowicie uproszczony, pozwala on w pełni kontrolować komu, kiedy i w jaki sposób pokazywana jest reklama naszej firmy.

W odróżnieniu od działań SEO czy pozycjonowania, efekt samej reklamy jest natychmiastowy, pewny i przewidywalny w przyszłości. Mamy także pełną kontrolę nad reklamą i swobodę dowolnych zmian w czasie.

Obsługą reklam Google Ads zajmują się agencje partnerskie Google, takie jak agencja marketingowa Redseo, które ściśle współpracują z Google w obszarze reklam. Obecnie koszty reklam Google Ads są porównywalne lub nieznacznie wyższe od kosztów usługi pozycjonowania. Małą lokalną kampanię reklamową można tworzyć i obsługiwać nawet poniżej tysiąca złotych miesięcznie.

Mam firmę, co wybrać?

Jak widzisz możliwości promowania firmy w Google jest kilka, a wymieniłem tylko trzy najbardziej podstawowe (tak – jest ich znacznie więcej!). Wizytówka firmy w “Google Moja Firma” to absolutna podstawa, którą powinna mieć dopracowana każda firma. Szczególnie, że jest to usługa całkowicie darmowa i nie wymaga wiele czasu ani umiejętności.

Bardzo ważne jest także zadbanie o poprawne SEO na stronie internetowej, co poprawia widoczność i pozycje strony w wyszukiwarce Google, a często także ułatwia korzystanie ze strony naszym klientom.

Jeżeli jednak poważnie myślisz o rozwoju i stawiasz na pozyskiwanie nowych klientów, rozwiązaniem, które należy włączyć do swojego planu marketingowego są reklamy Google Ads.

Dodaj komentarz