W internecie panuje ogromna konkurencja między różnymi stronami www. Nic dziwnego, że właściciel każdej z nich chce się znaleźć jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. Może w tym pomóc certyfikat SSL.
Popularne jest powiedzenie wśród właścicieli witryn internetowych, że jeśli nie ma cię w Google, to nie istniejesz. W rzeczywistości chodzi jednak o to, żeby być w czołówce wyników wyszukiwania. Na dalsze strony żaden internauta nie zagląda. Dlatego właśnie wiele wysiłku i pieniędzy pochłaniają działania, które pomogą w pozycjonowaniu strony internetowej. Okazuje się, że pomocny w tym procesie może być certyfikat SSL.
Czym jest certyfikat SSL?
Na początek warto wyjaśnić, czym w ogóle jest certyfikat SSL. Ma go w swojej ofercie wielu renomowanych dostawców usług internetowych (np. Domeny.pl). SSL jest protokołem, który zapewnia bezpieczeństwo danych przy transmisji internetowej. Dzięki certyfikatowi SSL, który chroni daną domenę, zapewniona zostaje poufność danych. Użytkownik może być pewny, że informacje, które wpisuje w przeglądarce internetowej i które wysyłane są na serwer, nie zostaną przechwycone przez nikogo postronnego. Przy okazji można spełnić wymagania rozporządzenia RODO. Według niego podmiot zbierający i przetwarzający dane powinien zapewnić ich szyfrowanie w czasie transmisji. Taki certyfikat jest również niezbędny w przypadku sklepów internetowych, ponieważ bez niego niemożliwe jest wykonywanie płatności kartą.
Google lubi SSL
Nie wszyscy wiedzą, ale certyfikat SSL wpływa pozytywnie na działania SEO. Dlaczego? Wszystko dlatego, że Google mocno wspiera bezpieczne strony internetowe i wręcz promuje bezpieczeństwo w sieci. Już kilka klat temu pojawiła się informacja na stronach Google Webmasters o tym, że certyfikat SSL wpływa na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Google wspiera bezpieczny protokół HTTPS, który wykorzystywany jest przy szyfrowaniu SSL.
Zaufanie pomaga w pozycjonowaniu
Certyfikat SSL pomaga także budować zaufanie do domeny i witryny internetowej. Widząc charakterystyczną dla SSL zieloną kłódkę i adres zaczynający się od HTTPS, internauci są skłonni dłużej pozostać na takiej stronie, chętniej dokonują tam zakupów i polecają ją innym użytkowników. Nie można zapominać, że czas przebywania na stronie www i wiarygodność domeny przekładają się także na pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Im serwis bardziej godny zaufania, tym łatwiej osiąga wyższe miejsce w wyszukiwarce.
Certyfikat SSL lepiej mieć niż nie mieć i to z bardzo wielu względów. Jednym z nich jest pomoc przy pozycjonowaniu strony internetowej. Bez wysokiej pozycji w Google trudno myśleć o zdobycie wielu użytkowników.