Pełnienie obowiązków zawodowych w biurze, winno być kojarzone w pozytywny sposób, a pomocne może być w tym zaprojektowanie pomieszczeń biurowych tak, aby były one przyjazne pracownikom. Jak tego dokonać? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule. 

Podstawowe wyposażenie biura

Podstawowe wyposażenie biura, jeżeli chodzi o umeblowanie, to krzesła oraz biurka. W miejscu pracy spędzamy zwykle osiem godzin siedząc, zatem powinniśmy zrobić jak najwięcej, aby było to możliwe najmniej uciążliwe. 

Krzesło powinno być wygodne, mieć regulowaną wysokość, jak również profilowanie dla kręgosłupa. Biurko zaś powinno być solidnie wykonane i dobrane do rodzaju pracy i sprzętu komputerowego. 

Warto przemyśleć kwestię zakupu narożnego biurka, które umożliwia znacznie lepsze zagospodarowanie przestrzeni do pracy. 

Jego wybranie to również większe poczucie prywatności i wygoda dla naszych pracowników. Niezbędną część każdego biura, stanowi także wysokiej jakości sprzęt komputerowy, drukarka czy też papiernicze dodatki – linijka, nożyczki, spinacze, karteczki samoprzylepne, koperty, segregatory, zakreślacze, długopisy albo kalkulator. Nie możemy zapomnieć o niszczarce, za sprawą której tajemnice i poufne informacje z firmy, pozostaną zabezpieczone. Miejsce pracy powinno zostać również wyposażone w kalendarz i notatnik, żeby ułatwić pracowniom zorganizowanie sobie pracy. Sprawdź wyposażenie biura na meble.lobos.pl

Pomieszczenia wspólne i sale konferencyjne

Bez względu na to, jak spore rozmiary ma sala konferencyjna, zaaranżowanie takiej przestrzeni sprawi, iż pozostanie ona przyjazna użytkownikom i do tego funkcjonalna. Najistotniejszą część pomieszczeń tego rodzaju stanowi konferencyjny stół, który można ustawić w miejscu centralnym. W zależności od tego, jaki rezultat pragniemy osiągnąć, możemy dokonać wyboru stołu prostokątnego albo okrągłego. Jeśli istotne jest dla nas podkreślanie hierarchii w naszym przedsiębiorstwie, to weźmy pod uwagę prostokątny mebel – szef zajmie miejsce na jego szczycie. W przedsiębiorstwach, gdzie panują partnerskie relacje, warto to podkreślać, ustawiając w konferencyjnej sali okrągły stół. Wymiary stołu zależne są niewątpliwie od przewidywanej maksymalnej ilości osób, które obecne będą na zebraniach. 

Jeśli chodzi o pomieszczenia wspólne, w przypadku kiedy praca odbywać ma się przy biurku, to otoczenie nie powinno rozpraszać uwagi. W wypadku kontaktów z klientami, na przykład w finansowych instytucjach wręcz powinno mieć ono formę bezosobową. Musi zostać wówczas prosto urządzone, w wzbudzających zaufanie klientów kolorach. Pokój socjalny zaś powinien wyglądać nieco inaczej. Trochę bardziej kreatywny i swobodny styl wnętrza, umożliwi pracownikom relaks. Przykładowe tapicerowane wzorzyste panele na ścianę, stanowią idealną dekorację, zachowującą w pewien sposób ciągle charakter biurowy, niemniej dodającą wnętrzu przytulności. Z uwagi na to, iż w biurach pracownicy swoje rzeczy osobiste trzymają zwykle przy sobie, nie trzeba montować szafek na ubrania. Pokój socjalny to miejsce, gdzie możemy wypić kawę, zjeść posiłek i przy okazji porozmawiać z innymi osobami. Jeśli przestrzeń na to pozwoli, warto poza krzesłami i stołami, umieścić w tego rodzaju pomieszczeniu także kanapę, gdzie można nieco odpocząć. 

Poczekalnia, czyli wizytówka firmy 

Poczekalnia, na ogół umiejscowiona jest niedaleko recepcji, zatem jej ustawienie winno pozostawać spójne z wyglądem tejże części pomieszczenia. Przygotowując projekt poczekalni, powinniśmy brać pod uwagę funkcje tegoż miejsca: jest to pomieszczenie, w którym można oczekiwać na wizytę w naszej firmie, ale również umożliwiające wyciszenie oraz relaks odwiedzającym. Jeśli chodzi o gości, mowa tutaj nie tylko o biznesowych kontrahentach, ale również o osobach będących kandydatami do pracy, zewnętrznych współpracownikach albo o klientach przedsiębiorstwa. Jakie wyposażenie powinno się znaleźć w poczekalni? 

Tego typu miejsce, powinniśmy wyposażyć we właściwe oświetlenie, stoły do przygotowywania dokumentacji oraz wygodne siedzenia. We właściwy sposób zaaranżowana poczekalnia, powinna oferować osobom odwiedzającym coś, czym będą mogły się zajmować, dopóki nie zostaną odebrane przez pracowników przedsiębiorstwa. W tym przypadku stosowane są różnorodne rozwiązania, jak chociażby: czasopisma, telewizja, bliskość punktu z kawą. Bez wątpienia w takim pomieszczeniu, w roli elementu wizualnej identyfikacji, winno znaleźć się także właściwie wyeksponowane firmowe logo. Ponadto, odpowiednia kolorystyka mająca wpływ na samooceny odwiedzających, niemniej nawiązująca do charakteru danej firmy. 

Dodaj komentarz