Zajęcia przedszkolne są magiczne, ponieważ łączą ciekawość i naukę z zabawą. Kreatywne formy zajęć w przedszkolu pozwalają przemycać wstępną naukę matematyki, czytania, rytmiki i akustyki, wyrazy wizualne, arkusze ćwiczeń, arkusze ćwiczeń, kolorowanki i wiele więcej do pozornie prostych zabaw przedszkolaków. Możesz pobudzić ciekawość swojego przedszkolaka poprzez naukę i zabawę. W rzeczywistości większość zajęć w przedszkolu dla dzieci to gry edukacyjne, które prowadzą do edukacji poprzez zabawną eksplorację.
Ogólnie rzecz biorąc, większość przedszkoli wprowadza autorskie programy przedszkolne dla dzieci w wieku 4-6 lat. Często uczniowie przedszkola mogą być podzieleni według wieku na grupy. Przedszkolaki w wieku 6 lat zwykle kończą ten wiek w ciągu roku szkolnego, a większość okręgów szkolnych wymaga, aby uczniowie uczęszczali do przedszkola przed ukończeniem 7 lat. Średnia wieku przedszkolaków oscyluje wokół 5 lat i w tym wieku każde z nich świetnie się czuje w dobrze zorganizowanych zabawach i kreatywnych zajęciach.
W jakim wieku dzieci wybierają kreatywne formy zajęć w przedszkolu?
Największym problemem dla przedszkolnych zajęć grupowych jest fakt, że każde dziecko ma inną ścieżkę uczenia się i dojrzewa w innym tempie. To właśnie sprawia, że kreatywne formy zajęć w przedszkolu przynoszą tak świetne rezultaty. Dzieci uczą się różnych rzeczy w ramach tego samego ćwiczenia, lekcji lub gry. Chociaż zajęcia te zostały wybrane odpowiednio do wieku 4-6 lat, mogą być również wykorzystywane dla dzieci młodszych i starszych. Prawie każda aktywność w przedszkolu może i powinna być oparta na zabawie.
Prawie każda aktywność w przedszkolu może być dostosowana do specyfiki grupy dzieci w klasie. Proste gry, takie jak szarady, bingo, łamigłówki są zabawne wtedy, gdy przeprowadza się je z więcej niż jednym uczniem. Dzieci w wieku 4-6 lat najlepiej uczą się poprzez zabawę, ale można przeoczyć to, jak przedszkolak definiuje zabawę. Wszystko, co przykuwa ich uwagę i jest zabawne, kwalifikuje się jako ciekawe zajęcie! Warto zachęcać dzieci do zabawy dzięki praktycznym zajęciom, które sprawią, że będą się dobrze bawić. Powszechnie wiadomo, że dzieci w wieku przedszkolnym mają trudności z „siedzeniem w miejscu”, ponieważ pragną zaangażowania we wszystko, co ich otacza. Zamiast je tego oduczać, warto wykorzystać tę cechę do ich edukacji!
Kreatywne formy zajęć w przedszkolu domowym
Część dzieci uczy się w domowych przedszkolach. Nie dlatego, że ich rodzice zdecydowali się rzucić pracę i zajmować się nimi w domu, ale po prostu dlatego, że dzieci wydają się im niegotowe do pójścia do przedszkola, nawet gdy mają już 5 lat. Warto w takiej sytuacji wypracować nieformalny program nauczania w domu, który będzie składał się z wielu rzeczy, które przygotują je do tego, by zanim nadszedł nowy rok szkolny, były gotowe do pójścia do pierwszej klasy zamiast do przedszkola.
Jedną z największych części nauki w przedszkolu jest niewidzialny wpływ socjalizacji – przedszkolaki wchodzą w interakcje, podobnie jak uczniowie szkół wchodzą w interakcje z nauczycielami (czasami po raz pierwszy poza domem). Wypracowuje się w ten sposób zdolność całej klasy do grania w angażującą grę na zewnątrz lub cichego słuchania siebie nawzajem wezwanej rozmowy. Dzieci uczą się stania w kolejce zgodnie z instrukcją lub leżenia na macie podczas słuchania nauczyciela czytającego na głos bez szturchania kolegi leżącego obok.
Istnieją też całkiem dobre powody, dla których te rzeczy nie mogą się zdarzyć samoistnie, co sprawia, że kreatywne formy zajęć w przedszkolu wyposażają dzieci w umiejętności, które trudno zdobyć inaczej. Jedną z największych korzyści, jakie rodzice i opiekunowie mogą zrobić, aby zoptymalizować naukę w przedszkolu, jest upewnienie się, że dziecko ma wystarczająco dużo zabawy. Zajęcia, które organizuje swoim podopiecznym przedszkole w Świdnicy, ułatwiają tę pracę! Rodzice nie powinni pomijać czasu gry ze swoimi dziećmi. To wszystko staje się szczególnie ważne, gdy dzieci przechodzą ten wyjątkowy okres swojego rozwoju, a popełnione podczas jego trwania błędy mogą skutkować długotrwałymi problemami.