Prowadzenie strony internetowej, zwłaszcza w obszarze e-commerce, czyli handlu elektronicznym, wymaga od właściciela sklepu online systematycznej kontroli i dokonywania szczegółowych analiz w obrębie witryny. Do celów tych przydają się przeróżne narzędzia analityki webowej, które są w stanie dostarczyć wszelkich, niezbędnych informacji o interakcjach na stronie internetowej. Wiele z oferowanych na rynku narzędzi analitycznych dostępnych jest jedynie za abonamentem lub uiszczeniem odpowiedniej opłaty za licencję, warto jednak wcześniej przyjrzeć się całkowicie darmowym rozwiązaniom. Dobrym przykładem bezpłatnej analityki dla stron internetowej jest, chociażby ta oferowana przez giganta internetowego, czyli firmę Google.

Czym jest Google Analytics 4?

Właściciele stron internetowych oraz specjaliści zajmujący się marketingiem internetowym z pewnością nieraz korzystali z możliwości najpopularniejszego narzędzia analitycznego, czyli Google Analytics. Skrypt Universal Analytics, umieszczony w kodzie strony zbiera przydatne informacje o witrynie, chociażby m.in. o ilościach sesji strony, jej użytkownikach, krokach, jakie podejmują podczas odwiedzin danej domeny. Dziś jednak użytkownicy stron (a także aplikacji) mogą korzystać z nowej, ulepszonej analityki Google’a, a jest nią usługa Google Analytics 4. Działa ona nieco inaczej niż jej poprzednik, a jej metodologia jest przede wszystkim oparta nie na sesjach jak dotychczas, lecz eventach, na czym skorzystają przede wszystkim aplikacje internetowe, które wcześniej częściowo zostały pomijane w pomiarach danych statystycznych. Sprawia to, że nowa usługa GA4 dostarcza jeszcze rzetelniejszych danych, niż wcześniej, a mogą z niej korzystać sklepy uruchomione na witrynie internetowej, ale również te dostępne w aplikacji. 

Dlaczego warto prowadzić analitykę webową?

Posiadanie narzędzia analitycznego, mierzącego zachowania użytkowników, a także dających liczbowe informacje o odwiedzinach strony, czy aplikacji to obowiązek każdego przedsiębiorcy, prowadzącego działalność w gałęzi handlu elektronicznego. Bez tego ominą go cenne informacje m.in. o tym jakie produkty są chętnie wybierane, dodawane do koszyka sklepowego, a także kupowane. Analityka ta potrafi również wskazać dokładną ścieżkę, jaką przebył użytkownik po wejściu na stronę i aplikacji do momentu opuszczenia jej, a także wiele dostarczyć wiele innych przydatnych informacji o odwiedzającym. Szczegółową analizę w tym zakresie może prowadzić samodzielnie właściciel strony internetowy lub zlecić ją profesjonalnej firmie np. https://green-fields.plktóra może się pochwalić wieloletnim doświadczeniem w branży marketingu internetowego i analityki webowej.