Wykorzystanie reklam do pozyskania słów kluczowych dla SEO

Google Ads i SEO działają najlepiej, gdy są stosowane razem. Wykorzystaj dane z każdej kampanii, aby poprawić swoje SEO.

Po uruchomieniu kampanii reklamowej Google Ads zmierz sukces poszczególnych słów kluczowych pod względem współczynnika klikalności, zaangażowania, generowania leadów i ROI. To pozwoli Ci określić, czy któreś z tych słów kluczowych może być również przydatne w Twojej strategii organicznej.

Podobnie, jeśli masz dobry ranking organiczny dla niektórych słów kluczowych, ale nie generują dużo przychodów, będziesz wiedział, aby nie uwzględniać tych słów kluczowych w kampanii reklamowej.

Śledź więcej niż jeden cel, aby uzyskać lepszy obraz tego, jak działają Twoje kampanie

Kuszące może być zredukowanie analizy kampanii reklamowej do jednej metryki, takiej jak kliknięcia. Jednak, aby uzyskać pełny obraz, należy przeanalizować szereg różnych metryk. To pozwoli Ci zobaczyć, jak reklama działa w całym lejku sprzedaży, co da Ci lepsze pojęcie o tym, co wymaga poprawy. Spójrz na przykład na to, ile leadów generują reklamy i jakie przychody generują. 

Śledzenie wydatków na słowa kluczowe

W miarę postępu kampanii dokładnie prześledzić, ile Twoje słowa kluczowe kosztują Cię i jak wiele przychodów generują. Grupy słów kluczowych, które kosztują dużo pieniędzy, ale nie przynoszą solidnych zwrotów, nie przyniosą korzyści marce, nawet jeśli są to popularne wyszukiwania. Wyeliminuj słowa kluczowe, które nie przynoszą pożądanego efektu.

Remarketing dla Twoich reklam

Remarketing to potężne narzędzie dla. Kiedy korzystasz z kampanii remarketingowych, kierujesz je konkretnie do osób, które już odwiedziły Twoją stronę internetową. Wiesz zatem, że wyrazili oni zainteresowanie tym, co oferujesz, ale z jakiegoś powodu nie zrealizowali w tym czasie zakupu. Kampanie remarketingowe mogą pomóc Ci zwrócić ich uwagę na Twoją stronę i zapewnić tę dodatkową zachętę do konwersji. Możesz dostosować swoje oferty reklam na podstawie tego, czy ktoś wcześniej odwiedził Twoją witrynę, czy nie. Dzięki temu będziesz mógł tworzyć kampanie targetowane do osób, które już wyraziły zainteresowanie Twoją firmą.

Ustalenie priorytetów budżetu na najlepsze kampanie

Większość osób prowadzących kampanie reklamowe w Google Ads ma ograniczony budżet. Aby zmaksymalizować swój zwrot, nadaj priorytet swojemu budżetowi na najbardziej efektywne kampanie.

Kiedy już masz pewność, że te kampanie mają fundusze, których potrzebują, aby być skuteczne, możesz przeznaczyć resztę pieniędzy na inne kampanie, które mogą wymagać dalszej modyfikacji i dostosowania.

W miarę przeglądania i ulepszania tych kampanii będą następowały zmiany w priorytecie kampanii, więc powinieneś regularnie oceniać, które z nich osiągają najlepsze wyniki. Zrozumienie znaczenia regularnego przeglądu kampanii jest jedną z najważniejszych wskazówek dotyczących reklamy Google Ads.