Chcąc reklamować swoje produkty, przedsiębiorca prędzej czy później stanie przed trudnym dylematem – prowadzić akcję promocyjną w sieci wyszukiwania czy w sieci reklamowej Google? Postaramy się rozróżnić te dwie metody i wskazać, kiedy i na którą powinniśmy się zdecydować.

Czym różnią się kampanie w sieci wyszukiwania od kampanii w sieci reklamowej?

Zacznijmy od podstawowych różnic wynikających z obu form prowadzenia kampanii. Reklama w sieci wyszukiwania to nic innego jak reklamy tekstowe, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych.

Kampania w sieci reklamowej z kolei również udostępniana jest na stronach partnerskich Google, ale także w aplikacjach czy na YouTube. Tego typu reklama przybiera jednak bardziej zaawansowaną formę i może być nie tylko tekstem, ale także prezentacją graficzną, wideo lub interaktywną animację, w którą użytkownik, klikając, przejdzie na stronę danej marki. Elastyczne reklamy displayowe stanowią popularną formę promocji, stosowaną w promocji marki. 

Kampanie w sieci wyszukiwania – kiedy warto je wybrać?

Eksperci są zgodni w stwierdzeniu, że najlepsze efekty zawsze przyniesie nam połączenie kilku form promowania swoich produktów i usług. I choć faktycznie jest to rozwiązanie optymalne, nie każda firma może sobie na to pozwolić. Wszystko oczywiście sprowadza się do budżetu, którym dysponujemy na cele reklamowe i celu, jaki chcemy osiągnąć.

Jeśli zależy nam na dotarciu do klientów aktywnie poszukujących konkretnego produktu lub usługi, warto postawić na kampanię w sieci wyszukiwania. To właśnie te reklamy, które pojawią się po wpisaniu danego słowa kluczowego przez użytkownika, który najwyraźniej szuka produktu z intencją do zakupu. Taka reklama ma zadowalający współczynnik konwersji, jednak prowadzenie kampanii Google Ads wymaga doświadczenia, którym na początku może podzielić się profesjonalna agencja SEO. 

Zalety kampanii w sieci reklamowej – dotarcie do szerokiej grupy odbiorców

Kampania reklamowa w sieci reklamowej, choć bardzo efektowna, zapewnia realizację nieco innych celów biznesowych. Ze względu na sposób wyświetlania się tego typu reklam na stronach internetowych czy na YouTube, ta forma promowania marki doskonale wpływa na wzrost świadomości o niej w szerokiej grupie klientów. 

Statystyki pokazują także, że wybór reklamy w sieci reklamowej jest relatywnie tańszy, niż reklama w sieci wyszukiwania, jednak ze względu na niski współczynnik konwersji, ta forma promowania marki nie sprawdza się, jeśli zależy nam przede wszystkim na zwiększeniu sprzedaży produktów i usług. Warto przy okazji pamiętać, że reklamy z sieci reklamowej często pokazują się w nieodpowiednim dla klienta momencie – podczas chęci zobaczenia czegoś na YouTube lub na Gmail. To sprawia, że w obliczu innych potrzeb użytkownika, sama reklama zostanie skutecznie zignorowana lub najzwyczajniej w świecie przeoczona. Warto jednak zastosować tę formę promocji, gdy zwiększenie świadomości marki jest naszym głównym celem. 

Strategie targetowania w kampaniach – które narzędzie sprawdzi się lepiej?

Jedną z kluczowych kwestii, które determinuje wybór konkretnego typu kampanii reklamowej, jest temat dotarcia do konkretnej grupy odbiorców. Oczywiście nie stanowi to jedynego celu prowadzenia kampanii reklamowych, jednak dla wielu firm priorytetem jest, by nakład inwestycyjny w kampanię reklamową był kierowany do tych użytkowników, którzy są potencjalnie zainteresowani naszymi produktami lub usługami.

Jeśli zależy nam na precyzyjnym ustaleniu użytkownika docelowego, reklama w sieci wyszukiwania będzie lepszym wyborem. To tam istnieje szeroka możliwość konfigurowania kampanii w taki sposób, by była ona widoczna jedynie dla konkretnej grupy odbiorców. Z kolei w przypadku kampanii w sieci reklamowej również możemy ustawić targetowanie, jednak jest ono bardziej ogólne – na przykład na podstawie zainteresowań, danych demograficznych czy w ramach remarketingu. Tego typu kampania pozwala na szerokie dotarcie i zwiększenie świadomości marki wśród potencjalnych klientów.