Balony reklamowe należą do najpopularniejszych nośników outdoorowych. Często widujemy je na ulicach polskich miast, regularnie na różnego rodzaju imprezach, ale też dostajemy je od przedstawicieli firm prowadzących akcje promocyjne. Jeśli powoli planujesz najbliższą kampanię marketingową i zastanawiasz się nad wyborem odpowiednich narzędzi, to koniecznie weź pod uwagę właśnie balony reklamowe. Dowiedz się, w jaki sposób możesz wykorzystać je do zwiększenia rozpoznawalności marki przedsiębiorstwa i uatrakcyjnienia jego wizerunku.

Balony pneumatyczne na imprezie plenerowej

Wszelkie imprezy plenerowe tworzą idealne warunki do tego, aby promować markę przy użyciu balonów pneumatycznych. Takie balony po napompowaniu mogą osiągać wysokość do 12 metrów, dzięki czemu są widoczne z praktycznie dowolnej części terenu, na którym odbywa się impreza. W odróżnieniu od np. banerów balony można ustawiać tam, gdzie będzie to najkorzystniejsze dla marki, a w razie potrzeby zmienić miejsce już w trakcie imprezy.

Tutaj ujawnia się podstawowa zaleta balonów reklamowych: mobilność. Warto również podkreślić fakt, iż takie balony mogą być wykorzystywane wielokrotnie podczas różnych imprez, w przeciwieństwie do billboardów. Poza tym po zakończeniu wydarzenia balon pneumatyczny może stanąć przed siedzibą firmy i pełnić funkcję wizerunkowo-informacyjną.

Sponsoring

Firmy, które sponsorują np. kluby sportowe, imprezy charytatywne czy koncerty, zawsze robią to w celu wypromowania swoich marek oraz zwiększenia zaufania do nich. Obecność sponsora powinna być mocno zaakcentowana podczas wydarzeń z udziałem publiczności, w czym doskonale sprawdzają się pneumatyczne balony reklamowe. Są świetnie widoczne, dzięki czemu widzowie na pewno zetkną się z elementami identyfikacji wizualnej marki, a to już bezpośrednio przekłada się na wzrost rozpoznawalności firmy.

Rozdawanie baloników klientom

Można to robić nie tylko w siedzibie przedsiębiorstwa, ale też np. podczas targów branżowych. Tego typu imprezy są przeznaczone dla osób, które rzeczywiście są zainteresowane daną tematyką, np. konkretnymi produktami oferowanymi przez firmę. Rozdając niepozorne baloniki reklamowe gościom imprezy znacząco zwiększamy szansę na to, że marka przedsiębiorstwa zostanie przez nich zapamiętana. Dodatkowo zachęcamy ich do odwiedzenia firmowego stanowiska.

Baloniki reklamowe śmiało mogą być również wykorzystywane w formie gratisu do zakupu czy zamówienia. Dobrze znamy ten schemat np. z restauracji. Gdy kelner widzi, że przy stoliku siada cała rodzina, to powinien wręczyć baloniki najmłodszym gościom – to miły, a prawie nic niekosztujący gest, który będzie mieć pozytywny wpływ na postrzeganie marki restauracji.

Baloniki dla przechodniów

To najprostszy możliwy model wykorzystania balonów reklamowych do promocji marki. Ponieważ baloniki lateksowe czy foliowe są niedrogimi nośnikami reklamy, to można je rozdawać w sposób masowy. Oznacza to, że nie musimy się zastanawiać, czy dana osoba znajduje się w grupie docelowej marki – koszt zwrócenia jej uwagi jest niewielki.

Można natomiast zawsze liczyć na to, że obdarowana osoba, nawet jeśli sama nie skorzysta z oferty, to powie o miłym geście znajomym, rodzinie itd., a wśród nich mogą się już znaleźć odbiorcy produktów i usług marki.

Baloniki można rozdawać nie tylko na ulicy, ale też np. w galerii handlowej czy w siedzibie przedsiębiorstwa/sklepie. Warto wynająć w tym celu hostessy, które zachęcą do skorzystania z oferty marki, a dzięki nim cała akcja nabierze profesjonalnego charakteru.

Jakie balony reklamowe powinieneś wybrać?

Opcji jest całkiem sporo, dlatego warto tę kwestię dokładnie przemyśleć. Najważniejsze jest to, na jaki model wykorzystania balonów reklamowych ostatecznie się zdecydujesz. Jeśli planujesz efektownie oznakować siedzibę firmy, to oczywistym rozwiązaniem będzie balon reklamowy z elementami identyfikacji wizualnej marki. Taki balon jest odpowiednim wyborem również wtedy, gdy planujesz mocno promować firmę podczas różnego rodzaju imprez plenerowych i zależy Ci na znakomitej widoczności marki.

Balony lateksowe i foliowe są dużo lepszym wyborem wtedy, gdy dysponujesz ograniczonym budżetem i planujesz prostą kampanię marketingową bazującą na rozdawaniu upominków klientom – a szczególnie ich dzieciom. To także dobre rozwiązanie dla firm, które organizują akcję promocyjną w sklepie stacjonarnym i chcą powitać klientów drobnym prezentem.

Z kolei balony okolicznościowe są najlepszym rozwiązaniem w sytuacji, gdy planujesz organizację imprezy firmowej, gali, eventu otwarcia czy innego wydarzenia, na które zapraszasz konkretnych gości. Wówczas balony mogą kształtem nawiązywać np. do przedmiotu działalności firmy i stanowić efektowy element dekoracyjny.

Wszystkie rodzaje balonów reklamowych zamówisz w Grupie Luxpol, z gwarancją bardzo wysokiej jakości wykonania oraz krótkich terminów realizacji.

Dodaj komentarz