Mailing reklamowy to narzędzie, które zaliczane jest do marketingu bezpośredniego. Za pomocą adresów e-mail do darmowych elektronicznych skrzynek pocztowych przesyłane są informacje komercyjne. To daje możliwość utrzymania relacji z osobami, które subskrybują dany materiał. Te treści występują w postaci newsletterów, kuponów rabatowych, reklam, biuletynów.
Z czego składa się mailing reklamowy?
Istnieje klika elementów, które muszą zaistnieć w mailingu reklamowym. Jedne z nich to ciekawy i oryginalny tytuł oraz preheader. Dobrą poradą jest to, aby postarać się zaintrygować, zaciekawić odbiorcę tytułem. Dowolność jest duża, ale ważne jest, aby nie przesadzić. Przykładowo duża ilość znaków interpunkcyjnych nie jest zalecana. Duże litery zaś sugerują o podniesionym głosie. Dlatego też nie może on składać się wyłącznie z nich. Preheader z kolei pozwala na zachęcenie do zapoznania się z zawartością. Wyświetla się on na górze strony.
W jaki sposób zaciekawić odbiorcę wiadomością?
Zawartość powinna zawierać estetyczną grafikę. Stosowana jest ona w celu zainteresowania odbiorcy. Najważniejszy w mailingu jest też jasny przekaz. Dlatego też warto stosować call-to-action. W tym przypadku kluczowa będzie użyta fraza. O stopkę także należy zadbać. W niej powinny znaleźć się takie informacje jak: nasze dane: kontaktowe, rejestrowe firmy. A także odnośniki do mediów społecznościowych. Trzeba zwrócić uwagę na to, aby cała forma była przyjemna dla oka. Warto też odpowiednio dobrać kolory. Powinna też być zachowana spójność z identyfikacją wizualną marki.
Czym jest marketing automation?
Marketing automation pozwala na segmentację bazy. Daje on wiele możliwości takich jak np. targetowanie demograficzne, geograficzne, behawioralne. W ten sposób uzyskuje się znacznie lepszą personalizację wiadomości. Dzięki systemom SARE możesz dokonać podziału użytkowników zgodnie z ich aktywnościami, podejmowaniem konkretnych działań oraz częstotliwością otwierania maili. Warto także wspomnieć o spam testach. Można za ich pomocą oszacować kampanię pod kątem ryzyka zakwalifikowania jako spam. Najlepiej jest stosować je regularnie. Tym sposobem będziesz mógł optymalizować wszystkie działania. To właśnie zaawansowane raportowanie sprawia, że mailing reklamowy dociera do dużej liczby odbiorców.
Jaki cel ma mailing reklamowy?
Mailing reklamowy stosowany jest w celu poinformowania o istnieniu firmy, czy też o promocji. Wykorzystuje się go także, gdy prowadzona jest sprzedaż nowego produktu. Zazwyczaj mamy do czynienia z jednorazową wysyłką do potencjalnych klientów.
Jeżeli chciałbyś przeprowadzić skuteczną kampanię email marketingową. Zapoznaj się z ofertą agencji marketingowej TwoGecko.