Nie trzeba być specjalistą, żeby wiedzieć, jak wygląda współczesna komunikacja marketingowa. Klientów otaczają tysiące przekazów. Nic dziwnego, że na każdy z nich poświęcają tylko ułamek sekundy. Jak przyciągnąć uwagę w tak krótkim czasie? Odpowiedzią są przekazy wizualne. Mózg człowieka jest w stanie je odebrać i zrozumieć 60 000 razy szybciej niż tekst! Między innymi dlatego warto uwzględniać wizualne formy przekazu w swoich działaniach online. Jednak zadania takie jak tworzenie grafiki komputerowej, wbrew pozorom nie są proste. Wymaga konkretnej wiedzy, narzędzi i doświadczenia, aby efekt był satysfakcjonujący. W tym artykule doradzimy, gdzie i komu zlecić wykonanie grafiki lub animacji, która zachwyci odbiorców.
Gdzie szukać grafika komputerowego? Szybkie i wygodne rozwiązanie
Grafika na stronę, social media, logo, baner, grafika 3D, a nawet filmy animowane i gry – odpowiedni specjalista stworzy dla Ciebie wyjątkowy projekt graficzny do każdego zadania. Na szczęście jego znalezienie nie jest już wyzwaniem. Wykonanie grafiki możesz zlecić na przykład poprzez portal Zlecenia24, który zrzesza zweryfikowanych wykonawców. Przedstawią swoje oferty, a następnie ten wybrany przez Ciebie profesjonalnie zrealizuje zadanie. Skorzystanie z portalu jest bezpiecznie i darmowe. Wystarczy się zarejestrować i dodać zlecenie. To zdecydowanie szybsze, prostsze i wygodniejsze niż np. szukanie freelancerów w grupach na portalach społecznościowych czy czekanie na polecenie od znajomych.
Decydując się na dodanie ogłoszenia przez Zlecenia24, zaoszczędzisz czas i pieniądze. Pamiętaj, aby jak najdokładniej opisać w nim zadanie i oczekiwany rezultat. Zamieść możliwie najbardziej konkretne informacje, aby otrzymać dopasowane oferty. Następnie za pośrednictwem Zlecenia24 możesz w łatwy sposób skontaktować się z wykonawcą, którego oferta szczególnie Cię zainteresowała.
„Zlecę wykonanie grafiki, ale… na co zwrócić uwagę?” Mamy odpowiedź!
Chcesz mieć pewność, że współpraca z grafikiem będzie satysfakcjonująca? Oto kilka kwestii, na które warto zwrócić uwagę podczas rozmów i podejmowania decyzji.
Przede wszystkim poproś specjalistę o udostępnienie portfolio. To na jego podstawie będziesz mógł stwierdzić, czy styl prac wpasowuje się w Twoje gusta. Oczywiście – gust każdy ma inny, ale jeżeli grafik jest zagorzałym miłośnikiem estetyki vintage i każdy jego projekt ma taki charakter, to nie będzie dobrym wyborem, kiedy chcesz zaprojektować grafiki na stronę swojego start-upu technologicznego.
Czerwona lampka powinna Ci się zapalić też wtedy, kiedy grafik nie chce się podzielić portfolio. Może to oznaczać dwie rzeczy. Albo nie jest z niego zadowolony, albo go nie posiada, ponieważ dopiero startuje ze swoją działalnością. Oczywiście początkującym grafikom również warto dawać szansę. Zastanów się jednak, czy możesz sobie pozwolić na podjęcie ryzyka akurat w przypadku swojego zlecenia.
Jeżeli zależy Ci na doświadczonym specjaliście, możesz poprosić także o opinie i referencje od poprzednich klientów. Dzięki temu nie tylko dowiesz się, czy byli zadowoleni z efektu, ale otrzymasz też wgląd w to, jak przebiegała współpraca i komunikacja z grafikiem.
Trendy w grafice – to warto wiedzieć!
Elementy wizualne są kluczowe w budowaniu wizerunku biznesu i promowania go, mają więc bezpośredni wpływ na sukcesy finansowe. Między innymi z tego względu warto zlecać projekty graficzne profesjonalistom. Ich doświadczenie i wiedza to gwarancja wyjątkowych kreacji, które skutecznie przyciągną uwagę odbiorców i pomogą zachować spójność przekazu marki.
Wiesz już, gdzie znaleźć ekspertów od grafiki komputerowej i dlaczego warto powierzyć im swoje zlecenie. Jeżeli planujesz podkręcić swoją stronę internetową, profile w social mediach czy inne działania związane z marketingiem w sieci, przeczytaj, jakie trendy panują aktualnie w grafice. Jeżeli któryś z nich szczególnie przemawia do Twojego gustu, koniecznie przekaż to specjaliście, z którym podejmiesz współpracę.
- Nostalgia (lata ‘90 i ‘00) – lata te powracają w różnych wcieleniach. Ten szczególny trend opiera się na tęsknym, wyidealizowanym spojrzeniu wstecz. Trend powrotu do specyficznego okresu początku nowego tysiąclecia objawia się w designie: surowymi interfejsami, błękitami i różami gumy do żucia, opalizującymi kolorami przypominającymi okładki płyt CD.
- Wyraziste i eksperymentalne liternictwo – to liternictwo, które przesuwa granice czytelności, tworząc formy, które są ekspresyjne same w sobie. Ogólnie mówiąc, chodzi tutaj o zabawę fontami. Pamiętaj jednak, że eksperymenty nie sprawdzą się we wszystkich projektach i branżach. Można się o nie pokusić, jeżeli działasz w świecie sztuki i rozrywki.
- Art Deco – najprostszym sposobem rozpoznania powrotu tego stylu jest poszukiwanie symetrii, geometrii i prostych, ale estetycznych projektów. To styl rodem z „Wielkiego Gatsby’ego”. Trend Art Deco silnie wyróżnia się na tle pozostałych czystymi, mocnymi liniami jako zasadą organizującą projekt.