Szacuje się, że z mediów społecznościowych w Polsce korzysta blisko 26 milionów internautów. Jest to ogromna rzesza odbiorców, do których możemy dotrzeć z naszym przekazem reklamowym. To właśnie dlatego niemal wszystkie topowe marki o zasięgu ogólnopolskim, europejskim i światowym aktywnie prowadzą komunikację za pomocą social-mediów. Które social-media cieszą się największym zainteresowaniem? Dlaczego warto zdecydować się na tę formę marketingu?

Zbuduj zaangażowaną społeczność

Odpowiednio prowadzona kampania w social-mediach może pozwolić nam zbudować aktywną społeczność fanów, którzy będą organicznie wspierać nasze działania promocyjne. Niemal każda osoba ma w swoich polubieniach i subskrybcjach markę, którą obserwuje tylko dlatego, że podobają nam się jej kreacje reklamowe. Nawet jeśli część z naszych odbiorców nie zostanie od razu naszymi klientami, mamy szansę na zbudowanie zaangażowanej społeczności, która zapewni nam pozytywny szum wokół marki. To niezwykle ważne przy tworzeniu strategii z zakresu Public Relations.

Kampania Social Media pozwala także na zbudowanie zjawiska “społecznego dowodu słuszności”. Mamy szansę w ten sposób pozyskać wiele pozytywnych opinii na temat naszej firmy. Skoro tak wielu użytkowników dobrze odnosi się na temat danej marki w internecie, musi to oznaczać, że przedsiębiorstwo oferuje produkty i usługi najwyższej jakości.

Zwiększ ruch na stronie i sprzedaż

Poza prowadzeniem profili w mediach społecznościowych możemy także skupić się na płatnych kampaniach reklamowych. W ten sposób możemy przekierować ruch bezpośrednio na stronę lub sklep internetowy i zwiększyć swoje szanse na sprzedaż produktów i usług.

Z kampanii reklamowych w social-mediach korzystają zarówno przedsiębiorstwa z branży e-commerce, jak i sprzedawcy nieruchomości, firmy z branży HoReCa czy lokalne stowarzyszenia i fundacje. Dzięki niewielkiemu nakładowi finansowemu możemy dotrzeć z naszą kreacją reklamową do tysięcy potencjalnych klientów. Portale społecznościowe, takie jak Facebook oferują możliwość targetowania reklam zarówno pod kątem wieku czy płci klientów, jak i na podstawie zainteresowań i geolokalizacji. W przeciwieństwie do reklam wielkoformatowych czy tych emitowanych w mediach tradycyjnych – tutaj nasz komunikat trafia wyłącznie do osób znajdujących się w naszej grupie docelowej. Zwiększamy tym samym szansę na skuteczność kampanii reklamowej.

Które social-media wybrać?

Dobór odpowiedniej strategii komunikacyjnej w znacznym stopniu zależy od profilu naszej działalności. Jeśli prowadzimy własną markę odzieżową skierowaną do młodych kobiet – większe efekty może nam przynieść wykorzystanie w codziennej komunikacji Instagrama. Jeśli natomiast chcemy w internecie wypromować nowo otwarty bar lub restaurację – zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie połączenie reklamy na Facebooku z odpowiednim pozycjonowaniem strony w Google.

Jeśli nie jesteśmy pewni, co do wyboru odpowiedniej strategii reklamowej – dobrym pomysłem jest skonsultowanie się z agencją marketingu internetowego. W ten sposób możemy szczegółowo dopasować styl komunikacji do naszej branży oraz zlecić działania promocyjne specjalistom. Outsourcing usług reklamowych może nam pozwolić w znacznym stopniu ograniczyć niepotrzebne wydatki, gdyż w ten sposób płacimy tylko za namacalne efekty pracy agencji. Nie musimy utrzymywać etatu pracownika oraz dodatkowych pomieszczeń biurowych. To doskonałe rozwiązanie zwłaszcza dla niewielkich, początkujących marek.