Prowadząc własną firmę, nie od dziś wiadomo, że dbanie o jej wizerunek jest niezwykle istotnym aspektem. Właściwa reklama może przynieść ogromny sukces na rynku i zwiększyć popularność wśród klientów. Jedną z form promocji są billboardy reklamowe.
CZYM JEST BILLBOARD REKLAMOWY?
Billboardy reklamowe to nic innego jak ogromne tablice reklamujące produkt danej firmy, które można dostrzec głównie w większych aglomeracjach. Przejeżdżając lub przechodząc obok takich billboardów, wzrok mimowolnie wędruje ku górze analizując informacje na nim zawarte.
CZY BILLBOARDY GWARANTUJĄ DUŻY ZASIĘG?
W odróżnieniu od ulotek reklamowych billboardy mogą pochwalić się o wiele większą skutecznością zasięgu – jest to przede wszystkim zasługa dużych rozmiarów tego rodzaju reklamy oraz to, że jest ona dostępna przez cały czas. Ponadto zauważą ją osoby z każdej grupy wiekowej, dzięki czemu rzesza klientów będzie bardzo zróżnicowana.
MEGABOARDY – KOLOSY REKLAMOWE
Do tablic reklamowych można zaliczyć także tzw. megaboardy. Są to reklamy wielkoformatowe, które mogą osiągać spore rozmiary – dzięki temu kierowcy mogą dostrzec je z dużych odległości i mają więcej czasu na analizę informacji zawartych na tablicy. Inwestuje w nie wiele firm, które stawiają je najczęściej w pobliżu autostrad lub dróg krajowych – w końcu na takich drogach ruch samochodów jest intensywny niemal przez całą dobę, przez co reklama dotrze do setek tysięcy osób dziennie. Jeśli sama reklama będzie dokładnie przemyślana, a grafika będzie rzucała się w oczy jest to niemal stuprocentowy sukces.
KLUCZ DO SUKCESU REKLAMY NA BILLBOARDZIE
Planując stworzyć własny billboard reklamowy, należy pamiętać o samym przekazie danej reklamy. Mając na uwadze fakt, że osoby podróżujące środkami transportu widzą reklamę przez krótki czas warto, aby miała ona krótki i zwięzły przekaz. Na powyższy aspekt zasięgu billboardów reklamowych składa się też ich umiejscowienie – więcej ludzi z pewnością dostrzeże reklamę w centrum miasta niż w pobliżu mniejszych miasteczek czy wsi. Warto także stworzyć oryginalną grafikę, która będzie dopełnieniem ciekawego hasła reklamowego — patrząc z punktu psychologicznego ludzie zapamiętują głównie to, co rzuci im się w oczy.
BILLBOARDY REKLAMOWE – CZY WARTO?
Jeśli firma nie posiada zbyt zaawansowanej kampanii reklamowej, a jej popularność nie jest zbyt duża z pewnością warto zainwestować w billboardy reklamowe — pozwoli to na rozszerzenie zasięgów i przyciągnie nowych klientów, co przełoży się na większe zyski. Billboardy są znakomitym rodzajem reklamy, który potrafi zdziałać cuda.