Social media – czy ktoś jest w stanie wyobrazić sobie bez nich życie? Sceptycznie nastawione może być jedynie najstarsze pokolenie, które pamięta jeszcze czasy II wojny światowej. Cała reszta nie będzie pamiętać już czasów, gdzie social media nie były dostępne. Zresztą, nastolatki w ogóle takich czasów nie znają. Które kanały społecznościowe są najpopularniejsze? Oczywiście, że Facebook. Szacuje się, że każdego dnia, na FB przybywa około kilku tysięcy nowych użytkowników. Niemożliwe? A jednak. Jakie ma to znaczenie, jeżeli chodzi o prowadzenie działalności gospodarczej?
Reklama w internecie
Facebook na samym początku miał być takim kanałem, który umożliwia porozumiewanie się z innymi osobami. Coś na kształt polskiej Naszej Klasy, która na stałe już zniknęła. Tylko że z czasem FB stała się zdecydowanie większa. Świadczy o tom ogrom ludzi, którzy posiadają tam już swoje konta. Nic więc dziwnego, że firmy działające w różnych branżach wyczuły potencjał reklamowy, kryjący się za tym medium społecznościowym. Dlatego też agencje interaktywne postanowiły zapewnić możliwość dostępu do takich usług, jak kampanie reklamowe Facebook. Tak, aby móc z powodzeniem dotrzeć do jeszcze większego grona klientów, napędzających wzrastające zyski danego przedsiębiorstwa.
Reklama na FB
Kampanie reklamowe Facebook to tak naprawdę szerokie pojęcie działań, jakie można wykonać. Już na samym początku należy zwrócić uwagę na to, że takie działania powinny być wykonane przez osoby, które faktycznie się na tym znają. Nieumiejętnie poprowadzona kampania reklamowa może przynieść odwrotny skutek, którego efektem może być utrata dobrego wizerunku marki. Należy więc znaleźć taką agencję interaktywną, która faktycznie ma doświadczenie w tym temacie. Nie warto robić z siebie (przedsiębiorca) królika doświadczalnego, powierzając prowadzenie fanpage osobie, która nie do końca zdaje sobie sprawę na czym to tak naprawdę polega.
Zalety reklamy na FB
Za reklamę na Facebooku się płaci. Ale nie można zapomnieć o tym, że będzie można czerpać z tego ogrom korzyści. Jakich? Oto lista zalet:
- statystyki, które dowodzą, że ok. 25% użytkowników dokonuje zakupów po kliknięciu w reklamę wyświetlającą się na FB,
- możliwość wejścia w interakcję z klientami – również tymi, którzy w bezpodstawny sposób wyrażają negatywne opinie o danej firmie,
- możliwość informowania na bieżąco o zmianach wprowadzanych w firmie – w szczególności, jeżeli chodzi o promocje cenowe i nowości w sprzedaży.
Jak więc widać, warto zainwestować w reklamę na Facebook.