Trudno znaleźć internautę, który nie słyszał o pozycjonowaniu stron www. Mało kto jednak potrafi dobrze opisać, na czym ten proces polega. Wiedza na ten temat przydaje się przede wszystkim osobom, które planują przygodę z promowaniem swojej firmy w sieci. Wszystko po to, aby stać się dla potencjalnych klientów bardziej widocznym.

Skuteczne pozycjonowanie witryn

Obecnie prawie każda firma ma swoją stronę internetową. Działając w konkretnej branży nie można liczyć na to, że akurat nasza oferta stanie się widoczna dla osób, które korzystają z popularnych wyszukiwarek internetowych. Zawartość stron www jest widoczna dopiero wtedy, gdy firma jest odpowiednio pozycjonowana. Im wyższe miejsce na liście wyników wyszukiwania, tym lepiej. Pozycjonowanie to dość długi, ale bardzo skuteczny proces, który odbywa się w oparciu o konkretne słowa kluczowe. Wystarczy je wpisać, aby powiązana z frazą strona mogła się pokazać wszystkim zainteresowanym. Internauta widzi całą listę stron www, których kolejność ustalają algorytmy Google.

Analiza różnych czynników, czyli walka o top 10

Pozycjonowanie stron www wymaga wstępnego analizowania wielu czynników rankingowych. Najważniejszym działaniem jest tutaj stałe zwiększanie widoczności strony oraz posiadanie jak najwięcej słów kluczowych. Badania pokazują, że zdecydowana część internautów przegląda tylko pierwszą stronę, jaką pokazuje wyszukiwarka. 11 miejsce w rankingu to w zasadzie skazanie się na internetowy niebyt. Top 10 jest więc marzeniem każdej firmy. Im wyższa pozycja, tym większa widoczność i klikalność. Pozycjonowanie stron w Internecie jest konieczne ze względu na olbrzymią konkurencję w każdej branży. Algorytmy „lubią” te serwisy, które zostały odpowiednio zoptymalizowane.

Promowanie, rozwijanie, pozycjonowanie

Czym trzeba sobie zasłużyć na opinię „wartościowej” treści? Strony www muszą mieć dobry content oraz sporo linków zewnętrznych. Google „nie ufa” nowym podmiotom, po których jeszcze nie wiadomo, czego się spodziewać. Mogą zmienić target, a nawet cały asortyment, zwykle więc nie mają szans w starciu z gigantami branży. Pozycjonowanie stron internetowych to działania profesjonalne, które dają wymierne korzyści. Zwykle prowadzi się je w pakiecie z PPC (pay per click) oraz AdWords. Mimo że na efekty trzeba nieco poczekać, pozycjonowanie to najtańsza i najbardziej opłacalna forma generowania ruchu w serwisie.

Odpowiednie słowa kluczowe

Jeśli pozycjonowanie w wyszukiwarkach ma być skuteczne, musi się opierać na konkretnych frazach. Mając sklep z butami, powinniśmy szukać słów, które choć trochę odróżnią nas od konkurencji. Wystarczy doprecyzować frazę „buty” np. w wersji „buty sportowe do biegania”, choć są to nadal dość ogólne słowa. Za bardziej skuteczne uważa się frazy na tzw. długi ogon, czyli bardziej niszowe sformułowania. Może to być forma „buty do biegania damskie”, która zawiera także konkretny model danej marki. W takiej wersji wyszukiwarka pokaże nam bardziej wyselekcjonowane propozycje a sklep odnotuje odwiedziny klienta. Mając niewielką firmę, działającą lokalnie, ważne jest, aby w słowach kluczowych zamieszczać nazwę miasta lub dzielnicy. Łatwo je potem połączyć z funkcją Google Mapy.

Pozycjonowanie witryn to bardzo dynamiczny proces, dlatego inwestycja w niego powinna być długofalowa i przemyślana. Wszelkie działania, które łamią zasady Google, mogą oznaczać dla konkretnej firmy kary, najczęściej tzw. filtr Google.