Wypromowanie czegoś w Internecie nie wydaje się być bardzo trudnym zadaniem – tym bardziej, jeżeli oferujemy dobry produkt i jesteśmy w stanie poprawnie posługiwać się językiem polskim. Problem pojawia się w momencie, gdy nie możemy w bezpośredni sposób reklamować usługi lub produktu – a naszym zadaniem pomimo to jest w dalszym ciągu przedstawienie go z jak najlepszej strony. W taki właśnie sposób działa marketing medyczny.
Marketing medyczny opiera się na tym, że medycyny nie możemy nikomu narzucić. Skorzystanie z usługi medycznej powinno stanowić wybór klienta, który sam zainteresuje się ofertą. Najważniejsza staje się więc informacja, która musi być na tyle korzystna, że przyciągnie uwagę pacjenta i spowoduje, że będzie on chciał dowiedzieć się więcej. Można to osiągnąć na wiele sposobów, które nie będą wcale łamały obowiązującego prawa.
Co to oznacza w praktyce?
Jeżeli dana placówka dysponuje dobrej jakości produktami i usługami to czasami wystarczy po prostu dokładnie je opisać. Podanie szczegółów przyczyni się do tego, że pacjent będzie widział zaangażowanie i profesjonalną wiedzę pracujących tam specjalistów. Każda taka osoba szuka przecież kogoś, kto faktycznie zna się na swojej pracy – a nie tylko osoby, która umie używać dużej ilości przymiotników.
Marketing to także sposób przekazywania tych informacji. Jeżeli na stronie internetowej danego miejsca nie będzie można łatwo dostać się do najważniejszych danych – nikt nie będzie tracił czasu na to, aby cokolwiek wyszukać. Prościej będzie im skorzystać od razu z innej strony – strony konkurencji. Dlatego właśnie konieczne jest zadbanie o to, aby pacjent mógł intuicyjnie poruszać się po witrynie i bez problemu zapisać się na wizytę lub znaleźć kontakt do recepcji. Pamiętajmy, że zasada “im więcej, tym lepiej” niekoniecznie się sprawdza w momencie, gdy człowiek jest zestresowany i potrzebuje konkretów.
Wszystko da się zrobić
Tworząc stronę internetową zadbaj o to, aby była ona miła dla oka. Jaskrawe barwy lepiej pozostawić dla portalu informacyjnego – wybierając się do lekarza oczekujemy raczej spokojnych, pastelowych barw. Najbardziej zależy nam na własnym bezpieczeństwie, a użycie agresywnej czerwieni wywołuje w nas zupełnie inne odczucia.
Powrócimy jeszcze na chwilę do wspomnianej już zasady wykorzystywania prostoty, ponieważ jest to bardzo ważne. Nadmiar zbędnych informacji może przytłoczyć każdego i od razu wyda się człowiekowi zwyczajnie natrętny i mylący. Jeżeli chcemy uniknąć takiego efektu to skupmy się na najbardziej istotnych informacjach – takie podstawy będą wystarczające, a reszty można zawsze dowiedzieć się przez telefon lub na miejscu. Opracowanie planu marketingu medycznego dla gabinetu dentystycznego, czy saloinu piękności warto powierzyć specjalistom, np. https://simpliteca.com/.