Dziś ciężko nam uwierzyć, że jeszcze dwadzieścia kilka lat temu mogliśmy żyć bez wyszukiwarki Google. Obecnie poruszanie się po odmętach sieci jest banalnie proste, dzięki stale rozwijającym się możliwościom wyszukiwania, a coś, czego nie można znaleźć w Google dla wielu z nas po prostu nie istnieje. Jak wykorzystać wyszukiwarkę do wzmocnienia pozycji swojej firmy?
Jak pozycjonowanie strony wpływa na biznes?
Pozycjonowanie opiera się na różnych działaniach wewnątrz i na zewnątrz naszej strony internetowej, które mają za zadanie zapewnić nam jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. W skrócie mówiąc: dzięki pozycjonowaniu nasi klienci mogą odnaleźć nas w wyszukiwarce Google. Gdyby nie te działania, wielu nawet nie wiedziałoby o naszym istnieniu.
Im bardziej się staramy i lepiej jesteśmy widoczni w wynikach, tym więcej klientów do nas trafia. To przekłada się nie tylko na budowanie zaufania do marki, ale także pozytywne doświadczenia i ilość oraz jakość konwersji, a co za tym idzie – zyski naszej firmy. Jednak, by uzyskać jeszcze lepsze efekty, warto rozpocząć prace nad pozycjonowaniem strony w modelu SXO.
SXO – nowy wymiar pozycjonowania
Z roku na rok użytkownicy są coraz bardziej wymagający. Mając do wyboru coraz więcej możliwości nie chcą godzić się na żadne niedogodności. Dlatego czasem wystarczy zaledwie niewielki błąd, zbyt długi czas ładowania strony czy mało intuicyjny koszyk zakupowy, by potencjalny klient zrezygnował z zakupu i odszedł do konkurencji. Dlatego ważne jest, by jako firma sprostać oczekiwaniom swoich odbiorców. W tym pomaga właśnie pozycjonowanie w modelu SXO.
SXO to skrót od Search Experience Optimization. Model ten do tradycyjnej techniki SEO (Search Engine Optimization) dodaje drugi, równie ważny w obecnych czasach fundament – UX (User Experience). W ten sposób łączy się klasyczną technikę pozycjonowania, która nastawiona jest na wysokie wyniki w wyszukiwarce z czymś, co ma realne znaczenie dla użytkownika i pozwala zrealizować znacznie ważniejszy cel biznesowy – pozyskać klienta. Dzięki zrozumieniu potrzeb odbiorcy, strona pozycjonowana w modelu SXO nie tylko pnie się w wynikach wyszukiwania, ale przede wszystkim zachęca odbiorcę do pozostania dłużej i dokonania konwersji.
Witryna jest szybka, intuicyjna oraz prosta w obsłudze. To buduje pozytywne doświadczenia, które skłaniają użytkownika do działania. SXO zwiększa więc nie tylko ruch organiczny z wyników wyszukiwania, ale również realnie wpływa na wzrost konwersji i budowę relacji z klientem, tworząc pozytywny wizerunek firmy.