Większość rodzimych przedsiębiorców jest obecnie zaniepokojonych sytuacją na światowych rynkach, jak również w kraju. Niewielu właścicieli firm łudzi się jeszcze, że Polskę ominie kryzys gospodarczy. Powstaje więc pytanie: co zrobić, aby przeciwdziałać spadkowi zapotrzebowania na usługi firmy i utrzymać liczbę klientów na tym samym, a nawet wyższym poziomie? Odpowiedzią na troski przedsiębiorcy jest marketing internetowy, a konkretnie pozycjonowanie.

Czym jest pozycjonowanie stron www i w jakim celu się je stosuje?

Pozycjonowanie (inaczej SEO) to usługa z zakresu marketingu internetowego, która polega na wpływaniu na algorytm wyszukiwarki Google i podnoszeniu pozycji danej witryny www w wynikach organicznych na określone frazy kluczowe. No dobrze, ale co to właściwie oznacza? Dziś niemal każdy konsument poszukuje interesujących go usług lub produktów w sieci. Wykorzystuje w tym celu wyszukiwarkę Google, która po otrzymaniu od użytkownika określonego zapytania, pokazuje w odpowiedzi wyniki w formie odnośników do różnych stron internetowych wraz z opisem. Wyniki te nie są przypadkowe – skomplikowany i cały czas modyfikowany algorytm Google ocenia poszczególne strony www i ich użyteczność dla użytkownika. Pozycjonowanie stron ma na celu sprawienie, że to właśnie ta konkretna witryna www zostanie oceniona przez algorytm jak najlepiej i w konsekwencji zaproponowana użytkownikowi jako odpowiedź na jego pytanie.

Ten mechanizm jest wykorzystywany przez miliony przedsiębiorców na świecie w celu pozyskiwania nowych klientów, budowania rozpoznawalności marki i promowania konkretnych produktów.

Jak pozycjonować stronę www biznesu zlokalizowanego w Gdańsku?

Aby pozycjonowanie było skuteczne, zawsze powinno być dopasowane do specyfiki i potrzeb przedsiębiorstwa. Gdy agencja SEO pozycjonująca witrynę klienta ma do czynienia z firmą działającą na rynku lokalnym i kierującą swoje produkty lub usługi do odbiorców z Gdańska, dobrą i skuteczną opcją będzie lokalne pozycjonowanie stron. Gdańsk jest miastem, w którym tysiące biznesów są nastawione na klienta z okolicy lub takiego, który przyjeżdża do Trójmiasta w celach biznesowych lub turystycznych. Jakie to ma znaczenie dla skuteczności pozycjonowania lokalnego?

Oba te typy konsumentów poszukują interesujących ich ofert przez Internet, w swoich poszukiwaniach ograniczając się do fraz lokalnych, powiązanych z miastem lub jego okolicami. Pozycjonowanie lokalne dla biznesu z Gdańska jest więc usługą, która umożliwia skuteczne i niezwykle precyzyjne docieranie do najważniejszych klientów docelowych przedsiębiorcy i tym samym maksymalizowanie jego zysków przy stosunkowo niedużych kosztach takiej promocji.