Coraz trudniej znaleźć firmy, które w żaden sposób “nie istnieją” w Internecie. Nawet te najmniej nowoczesne działalności mają w sieci chociaż swoją wizytówkę. Przeważnie przedsiębiorstwa stawiają jednak na dużo bardziej zaawansowaną widoczność i decydują się na usługę pozycjonowania swojej witryny internetowej.
Jakie znaczenie ma pozycjonowanie strony internetowej dla promowania sklepu?
Przedsiębiorcy, którzy nie zdają sobie sprawy z tego, jakie praktyki mają pozytywny wpływ na wypozycjonowanie strony, mogą popełniać błędy, które uznaje się za zakazane praktyki marketingowe. Dużo trudniej będzie wypromować sklep, jeśli:
- na stronie jest mało treści;
- treść jest zduplikowana;
- źle dobrano słowa kluczowe do oferty.
Taka witryna nie będzie atrakcyjna dla użytkownika, ani dla przeglądarki. Strony, które nie są wypozycjonowane na odpowiednie frazy, często mają tzw. pusty ruch. Za taki można uznać ruch generowany przez osoby, które opuszczają witrynę i nie dokonują żadnej akcji.
Pozycjonowanie strony internetowej sprawi, że wzrośnie nie tylko liczba odwiedzin witryny, ale również i współczynnik konwersji (odsetek odwiedzających, którzy wykonali pożądaną akcję). Promowanie sklepu to docieranie do nowych klientów, zwiększenie zaufania do marki oraz dbanie o to, żeby dobrze prezentować się na tle konkurencji. Długofalowe, zaawansowane działania pozycjonerskie są w stanie przynieść korzyści na każdym z tych pól.
O czym jeszcze warto pamiętać, podczas pozycjonowania sklepu?
Pozycjonowanie stron w dużej mierze polega na tworzeniu treści. Ważne, żeby ta treść była dobrej jakości, bo takie materiały doceniają nie tylko sami użytkownicy, ale i też algorytm Google. Klienci chętniej zaufają firmie, posiadającej rzeczowe, przyjazne i profesjonalne treści. Taka zawartość strony decyduje więc o tym, że witryna wyświetli się wyżej w wynikach wyszukiwania.
O powodzeniu biznesu często decyduje nie tylko innowacyjność czy inwestowanie w działania marketingowe. Ogromne znaczenie na też monitorowanie efektów i ewentualne weryfikowanie podjętych kroków. Pozycjonowanie stron internetowych to działania mierzalne – dzięki odpowiednim danym liczbowym, takim, jak chociażby:
- ruch na stronie
- współczynnik konwersji
możemy monitorować, jak konkretne akcje przełożyły się na sukces. Profesjonalne agencje SEO do takiej weryfikacji używają specjalnych narzędzi, które pozwalają im tworzyć merytoryczne raporty.
Co jeszcze można zrobić?
Oprócz wcześniej wspomnianych kwestii, warto zintensyfikować swoje działania na social mediach. Do klientów w coraz mniejszym stopniu dociera język typowo marketingowy. Zachwalanie własnych produktów i usług w tradycyjny sposób, tzn. przy pomocy dość wyświechtanych frazesów, może przynieść odwrotny do zamierzonego skutek. Większe znaczenie ma pomysłowość oraz nawiązanie bliskiego, zacieśnionego kontaktu z klientem. Media społecznościowe dają na tym polu bardzo duże pole do popisu. Nie chodzi jedynie o kampanie reklamowe na Facebooku, ale też o regularne budowanie zaufania u odbiorców.
Wypromowanie sklepu do bardzo złożone działania i jeśli zależy nam na tym, żeby zauważyć rzeczywiste efekty, dobrze do tego działania podejść kompleksowo. Takim zaawansowanym, kompleksowym działaniom sprzyja oferta wielu firm zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych. Oprócz typowych działań on-site i off-site, przedsiębiorstwa coraz częściej oferują też usługi z zakresu content marketingu oraz prowadzenie firmowych profili społecznościowych.
Źródło: https://internetica.pl/