Remarketing (lub retargeting) jest strategią reklamową, która może pomóc utrzymać Cię na celowniku odwiedzających stronę internetową, gdy już ją opuszczą. Średnio, tylko 2-3% użytkowników dokona konwersji podczas pierwszej wizyty, remarketing pomaga w konwersji pozostałych 98%.
Istnieje prawdopodobieństwo, że gdzieś w sieci wyświetlono Ci reklamę, która sprawia wrażenie, jakby była dostosowana właśnie dla Ciebie. Być może odwiedziłeś sklep internetowy i spędziłeś kilka minut oglądając parę butów, a następnie w ciągu kilku następnych dni zobaczyłeś tę samą parę butów reklamowaną na wielu innych stronach internetowych. To jest właśnie remarketing.
Wyzwania związane z retargetowaniem w branży medycznej
Świat remarketingu w branży medycznej może być trudny. Żadne reklamy nie mogą zawierać treści, które mogłyby sugerować wcześniejszą znajomość osobistych informacji medycznych.
Wyobraź sobie, że doświadczasz pewnych niepokojących objawów, szukasz w Internecie i decydujesz, że możesz mieć problem zdrowotny mężczyzn. Możesz wtedy zdecydować, że potrzebujesz testu, więc zaczynasz szukać odpowiedniej kliniki w swojej okolicy.
Ostatnią rzeczą, jaką chciałbyś w tej sytuacji jest to, aby twój komputer rodzinny był bombardowany reklamami facebookowymi na temat twojego stanu. Dlatego ważne jest, żeby wszelkie wiadomości w reklamach były ogólne, odnoszące się tylko do marki, placówki służby zdrowia lub konkretnego działu, a nie konkretnego problemu zdrowotnego lub leczenia.
Remarketing bez naruszania przepisów Google lub Facebooka
Zarówno Facebook, jak i Google są bardzo wyczulone na remarketing związany z opieką zdrowotną, więc musisz wykazać się kreatywnością przy tworzeniu swoich reklam. Wszelkie reklamy, które prowadzisz powinny zwracać uwagę na doświadczenie Twojej firmy w danym dziale, bez szczególnego odniesienia do jakiegokolwiek stanu zdrowia. Na przykład, jeśli użytkownik odwiedza witrynę opieki zdrowotnej w poszukiwaniu informacji na temat kardiologii i pozostawia stronę bez konwersji, wszelkie kolejne wyświetlane reklamy powinny podkreślać główne zalety działu kardiologii, a nie wspominać o objawy choroby serca.
Inteligentny sposób wykorzystania retargetingu przy jednoczesnym uniknięciu problemów z przepisami jest przypisanie użytkowników do konkretnych list w zależności od tego, które strony początkowo odwiedzili.