Dla większości z nas smartfon to pod wieloma względami przedmiot wyjątkowy, z którym rozstajemy się niezwykle rzadko. Na co dzień oprócz swojej podstawowej funkcji telefonu zastępuje nam kalkulator, notatnik, aparat fotograficzny i portfel. I wszystko jest w porządku do czasu, gdy nie ulegnie on uszkodzeniu.
Podobnie jest w przypadku coraz popularniejszych smartwatchy, które coraz częściej stanowią niejako uzupełnienie smartfona. Upadek, uderzenie może zdarzyć się niemalże w każdej chwili. Wówczas nie pozostaje nam nic innego jak szukać serwisu, który dokona niezbędnej naprawy. Co warto wiedzieć na ten temat?
Dlaczego warto wybierać sprawdzony serwis?
Pomimo że serwisów świadczących usługi naprawy telefonów jest dużo, nie wszystkie są w stanie zaoferować najwyższy poziom usług. Wynika to, chociażby ze specjalizacji. Posługując się analogią do serwisów samochodowych. Mamy zarówno serwisy bardzo ogólne tzw. wielomarkowe, jak i ASO, czy dedykowane konkretnej marce aut. Udając się do tego drugiego mamy niemalże gwarancję, iż nasze auto trafi we właściwe ręce. Wracając do smartfonów, serwis iPhone to takie właśnie ASO. Pracują w nim specjaliści od urządzeń danego producenta – Apple.
Produkty ze znakiem nadgryzionego jabłka mają wierne grono użytkowników, którzy gotowi są wydać na urządzenia niemałe pieniądze. Z myślą o nich powstają również serwisy, gotowe pomóc im w razie potrzeby. Co ciekawe powstały one między innymi dlatego, iż firmowe serwisy Apple posiadają dość specyficzną politykę i nie wykonują sporej części napraw chcąc niejako skłonić klientów do kupna nowego egzemplarza.
Ile kosztuje wymiana szybki w smartfonie i smartwatchu od Apple?
Przykładowo: wymiana szybki iPhone 12 pro to koszt rzędu 800 zł. Może i jest to sporo, ale zważywszy, że jest to najważniejszy element smartfona klienci sięgają do kieszeni i płacą byle móc znów cieszyć się swoim telefonem.
W przypadku mniejszego towarzysza smartfona, którym jest Apple Watch, cena wymiany szybki to wydatek ok. 400 zł, w zależności od modelu zegarka. I podobnie jak w przypadku telefonu trudno wyobrazić sobie jego użytkowanie z rozbita szybką.
Czy warto ubezpieczać smartfona na wypadek uszkodzenia?
Przy okazji zakupu nowego telefonu za 5000-6000 zł możemy wykupić specjalne ubezpieczenie, które domyślnie chroni nie tylko od kradzieży, ale również pokrywa koszty naprawy. Zanim jednak zdecydujemy się na polisę tego typu warto dokładnie poznać jej warunki. Może się bowiem okazać, że ubezpieczenie za 19,90 zł miesięcznie ma mnóstwo wykluczeń, a taka pełna ochrona od wszelkich zdarzeń kosztuje 500-600 zł i więcej. Za taką ceną możemy pokryć koszt napraw bez obaw o zapisy w umowie ubezpieczenia.