Żaden produkt nie może obyć się bez opakowania, a przynajmniej bez etykiety. Coraz trudniej wyróżnić się na tle konkurencji, ale obecna technologia pozwala na coraz bardziej wyjątkowe uszlachetnienia, co może sprawić, że klient wybierze akurat ten konkretny produkt. Nawet najbardziej wartościowy i najwyższej jakości wyrób może przegrać z mniej doskonałymi właśnie przez to, że wystarczająco skutecznie nie przyciągnie wzroku klienta.
Odpowiednia etykieta do podstawa
Nawet najlepszy produkt może nie obronić się sam, jeśli nie będzie mieć atrakcyjnego opakowania. Szklana butelka czy plastikowy pojemnik spełnia jedynie rolę praktyczną. To właśnie etykieta sprawia, że klient wybierze tę konkretną rzecz, a nie konkurencji.
Producent powinien stawiać nie tylko na wytworzenie najlepszego produktu, ale też na to, żeby wizualnie pasował do grupy docelowej. Do zwolenników ekologii bardziej przemówi naturalne opakowanie z papierową etykietą. Młodych imprezowiczów przyciągnie pełnia barw i błysk. Na eleganckie okazje natomiast sprawdzi się matowe wykończenie z połyskującymi, złotymi elementami.
Transparentność, UV, tłoczenie?
Dla producenta, który dopiero zaczyna swoją przygodę na rynku, druk etykiet oraz związane z tym określenia mogą być niejasne, jednak wystarczy krótkie wyjaśnienie terminów i będzie wszystko wiadomo.
Przede wszystkim, wykonaniem etykiet samoprzylepnych zajmuje się drukarnia flekso. Ten typ drukarni ma największe możliwości, żeby wykonać wszelkiego rodzaju naklejki szybko, dobrze i stosunkowo niskim kosztem. Szukając producenta etykiet, warto obejrzeć oferty kilku z nich, poznać typy stosowanych podłoży i możliwości uszlachetnień.
Podłoże
Etykiety samoprzylepne mogą być drukowane na papierze lub na folii, a ta z kolei może być biała lub transparentna lub inaczej – przezroczysta. Folia jest z pewnością bardziej trwała, jednak papier jest tańszy i bardziej ekologiczny.
Zabezpieczenia
Zastosowanie laminatu lub lakieru dodatkowo utrwali etykietę, zwłaszcza papierową. Lakier UV sprawi, że naklejka będzie błyszcząca, a jej kolory będą bardziej intensywne.
Uszlachetnienia
Niemal wszystkie drukarnie oferują dodatkowe uszlachetnienia etykiet, co sprawi, że będą bardziej przyciągać wzrok klientów.
Tłoczenie uwypukli poszczególne elementy. Zastosowanie matowej folii oraz wybiórczego lakieru UV sprawi, że najważniejsze informacje będą błyszczące. Dodanie srebrzenia, złocenia lub dodatkowe pokrycie kolorem specjalnym doda elementy w metalicznych kolorach, co tym bardziej doda etykiecie wyjątkowości.
Teraz, kiedy już wiadomo, jak można wyróżnić produkt, czas zastanowić się, co ma się na etykiecie znajdować, a później poszukać dobrego grafika, który stworzy idealny projekt.