Google to jedna z najpopularniejszych wyszukiwarek na świecie. W Polsce korzysta z niej około 95 procent użytkowników Internetu. Właśnie dlatego jest kluczowym narzędziem do reklamowania swojego biznesu w sieci. Jak wypromować sklep internetowy w wyszukiwarce Google? Na to pytanie odpowiadamy w naszym artykule.

Dlaczego wyszukiwarka jest tak silnym narzędziem?

Z czego tak naprawdę wynika sukces wyszukiwarek? Prawdopodobnie na idealnym dopasowaniu oferty do potrzeb klienta. Wpisując określone hasło w Google otrzymujemy niemal “na tacy” gotowe rozwiązanie naszego problemu. W ten sposób można znaleźć najlepszego hydraulika w mieście, portfel na prezent dla męża, oferty pracy dla instruktorów jeździectwa i wiele więcej. Google jest odpowiedzią na potrzeby Polaków. No ale jak wypromować sklep internetowy przy użyciu tego narzędzia? Należy w tym celu skorzystać z różnorodnych, dostępnych metod oraz ściśle zaplanować strategię działań marketingowych. Najlepiej przy pomocy specjalistów w branży marketingu.

Po pierwsze reklama tekstowa

Pierwszym istotnym mechanizmem w ramach promowania sklepu internetowego w Google jest reklama tekstowa. Łączy ona w sobie wszystkie najważniejsze frazy dla danego projektu. Zbudowana jest zatem ze słów kluczowych, które klienci wpisują w wyszukiwarkę Google. To zdecydowanie najprostszy i najszybszy sposób na to jak wypromować sklep internetowy. Sprawdza się przede wszystkim na początkowym etapie sprzedaży, gdy klienci szukają jeszcze swojego ulubionego produktu. Trzeba przyznać, że w ostatnich latach reklama tekstowa mocno traci znaczenie na rzecz reklamy produktowej. Wciąż powszechnie korzystają z niej jednak firmy marketingowe.

Po drugie reklama produktowa

Jak już jednak wcześniej wspomnieliśmy reklama tekstowa traci na rzecz reklamy produktowej. To właśnie w nią masowo inwestują firmy, uznając ją za formę najskuteczniejszą. Jak wypromować sklep internetowy w Google przy użyciu tego narzędzia? Dedykowane jest ono sklepom internetowym. Cały mechanizm opiera się natomiast na skutecznym dopasowaniu fraz do określonych produktów. Przy tym rodzaju reklamy niezwykle istotne są zatem rozbudowane nazwy poszczególnych produktów, a także ich unikalne i dość długie opisy.

Po trzecie pozycjonowanie

Trzecim mechanizmem, wspierającym promocję sklepu internetowego w Google jest z kolei pozycjonowanie. Wymaga ono pewnych nakładów finansowych, a jednocześnie konsekwentnego i regularnego działania. Niewątpliwie jednak daje znakomite efekty i pozwala osiągnąć naprawdę wiele.

Dodaj komentarz