Kilkanaście lat temu można było trywializować nad potrzebą reklamy w Internecie, aczkolwiek już wtedy było to dość ryzykowne posunięcie, które zazwyczaj skutkowało klęską na rynku. Dzisiaj reklama ofert w sieci jest czymś oczywistym i mało kto pomija tę formę promocji. Jednak kluczem do sukcesu jest umieszczenie reklamy w odpowiednim miejscu, właściwa jej ekspozycja i perfekcyjne dopasowanie parametrów. Kampanie reklamowe Allegro Ads to winda na szczyt sprzedaży produktów i usług pod jednym warunkiem – mianowicie reklama na Allegro musi być stworzona w mistrzowski sposób, z uwzględnieniem wielu czynników. Jakie to elementy i komu zlecić jej przeprowadzenie?

Czym jest reklama Allegro?

Allegro to największy i najstarszy w Polsce serwis aukcyjny. Prawdopodobnie każdy kto czyta to zdanie chociaż raz dokonał zakupu poprzez tę platformę. Sprzedaż produktów za jego pośrednictwem nie wydaje się być czymś trudnym, wystarczy zrobić dobre zdjęcie, opisać produkt, ustalić warunki transakcji i poczekać na kupców. Jednak w rzeczywistości nie wygląda to już tak prosto. Niektóre oferty – pomimo swojej atrakcyjności – giną wśród propozycji konkurencji. Nie oznacza to bynajmniej, że są gorsze, najczęściej są po prostu niedostatecznie widoczne dla kupujących. 

Allegro Ads jest systemem reklam w różnej formie (np. graficzna, sponsorowana) pozwalających na wyświetlanie ofert zainteresowanym, potencjalnym nabywcom w każdym momencie. Reklama Allegro jest płatna, aczkolwiek nie należy do tych, które drenują portfel – wprost przeciwnie, śmiało można powiedzieć, że jest to reklama dla tych, którzy liczą pieniądze i nie lubią nimi szastać. 

Reklama na Allegro może być przysłowiową latarnią, która wiedzie do celu. Nie warto z niej rezygnować, ale tutaj pojawia się kolejne pytanie, czy można ją stworzyć samodzielnie? Naturalnie, że tak, tylko czy każdy, kto zna się na budowie latawców, jest w stanie skonstruować odrzutowiec? No właśnie! Promowanie na Allegro to możliwość szybkiego wzbicia się w górę i istotne jest, by koncepcja kampanii była odpowiednio przygotowana, właściwie ukierunkowana oraz perfekcyjnie wdrożona i nadzorowana. 

Żeby zrozumieć, czym jest reklama w serwisie aukcyjnym, należy spojrzeć na niego ze strony klienta. Najpopularniejszy marketplace, jakim jest Allegro, można porównać do gigantycznych rozmiarów targu, na którym znajdziemy dosłownie wszystko i to w setkach wersji. Odnalezienie dokładnie tego czego potrzebujemy, może okazać się mozolne, jeśli nie będą nami kierowały odpowiednie i czytelne wskazówki. Właśnie takimi drogowskazami są kampanie reklamowe na Allegro. W gruncie rzeczy każda z nich jest inwestycją, która zwraca się po wielokroć. Allegro Ads realizowane przez ekspertów stało się wsparciem sprzedażowym niezależnie od tego, czy mówimy o sprzedaży łączącej aukcje na portalu ze sklepem internetowym, czy o wyłącznym korzystaniu z portalu. 

Możliwość reklamowania produktów w całej przestrzeni Allegro można przyrównać do zlikwidowania znienawidzonych bramek na autostradzie i udostępnienia drogi w pełnej jej okazałości. Allegro Ads pozwala na dotarcie z ofertą do szerokiego grona potencjalnych nabywców i wyróżnienie się na tle konkurencyjnych ofert. 

Dlaczego warto wybrać Allegro Ads?

Sceptycy, którzy mają wątpliwości co do zasadności inwestowania w reklamę Allegro Ads, po zapoznaniu się z konkretnymi liczbami porzucają swoje wątpliwości. Allegro jest najbardziej lubianym i rozpoznawalnym serwisem w Polsce. Każdego miesiąca Allegro odwiedza co najmniej 17 mln realnych użytkowników, a 250 mln osób w ciągu jednego miesiąca szuka potrzebnych produktów. Dość wspomnieć, że serwis ciągle notuje wzrost nowych grup produktowych odpowiadających na zmienne i różne potrzeby klientów. W opinii konsumentów uznawany jest za najbezpieczniejsze miejsce do dokonywania zakupów w Internecie. 

Kampania Allegro Ads promuje w sposób naturalny, nienarzucający się, ale jednocześnie właściwie dopasowany do poszukiwań danego konsumenta. Doskonałe sparowanie potrzeb i propozycji produktów potęguje rzeczywistą sprzedaż. Mając wątpliwości, czy warto inwestować w reklamę Allegro Ads, trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, czy można zignorować fakt, że 17 proc. wszystkich kliknięć dotyczy ofert wyświetlanych na pierwszym miejscu, a aż 21 proc. sprzedaży wynika ze znalezienia odpowiedniego produktu, na najwyższych pozycjach. Kampania nie tylko pozwala na utrzymanie dobrego i widocznego miejsca na dedykowanej liście, ona ukierunkowuje działania klienta, któremu reklama wyświetlona zostaje w odpowiednim czasie, formule i jako odpowiedź na jego poszukiwania. 

Najbardziej wymownym i przekonującym jest język korzyści, które bezpośrednio wynikają z promowania na Allegro. Na cztery kluczowe filary budujące wartości dodane dla decydującego się na pozycjonowanie na Allegro poprzez płatną reklamę składają się:

  • zwiększenie sprzedaży produktów i dynamiczne budowanie marki
  • szybka i skuteczna promocja produktów – zwłaszcza nowych
  • zwiększenie widoczności w szczycie sezonu dla danej branży
  • zwiększenie przewagi nad konkurencyjnymi ofertami sprzedażowymi
zakupy allegro

Jak działa i gdzie się wyświetla Allegro Ads?

Intuicyjność serwisu aukcyjnego jest zachętą dla milionów użytkowników, którzy oczekują sprawnych i dobrze dopasowanych wyników względem skierowanego zapytania. Rzeczywiście algorytmy serwisu doskonale radzą sobie z zebraniem właściwych odpowiedzi, a do tego dołączają sugestię reklamową, która wskazuje na atrakcyjność prezentowanej w ten sposób oferty. Allegro Ads w precyzyjny sposób dociera do docelowej grupy odbiorców – potencjalnych kupców, dzięki czemu nie generuje niepotrzebnych kosztów i wykazuje się wysoką skutecznością. 

Co ważne – z punktu widzenia reklamodawcy – promowanie na Allegro nie ma większych ograniczeń. Reklamy wyświetlają się na każdym urządzeniu, a co za tym idzie, podążają za klientem – nie odwrotnie, co należy uznać za ogromny plus i standard we współczesnym świecie. Zwiększenie widoczności produktu w sieci potęguje możliwości osiągnięcia lepszych i wyższych założeń biznesowych.

Dzienny koszt przeprowadzenia kampanii reklamowej nie wymaga ogromnych środków finansowych. Oczywiście, im większy budżet, tym szersze horyzonty, jednak w przypadku Allegro Ads wystarczy 10 złotych dziennie, by wystartować z promocją produktów!  Te osoby, które już zdążyły zajrzeć do Allegro Ads zdążyły z pewnością zauważyć, że jest to rozwiązanie nie tylko doskonale dopasowane, ale i dobrze rozbudowane, a więc elastycznie dopasowujące się do indywidualnych potrzeb sprzedawcy. 

Optymalizacja kampanii reklamowej pozwala na ukierunkowanie jej pod wieloma kątami – od określenia grupy docelowej, poprzez określenie jej charakteru. Oszczędnych ucieszy fakt, że ustawienie kampanii reklamowej Allegro pozwala na zredukowanie kosztów związanych z publikacją materiałów promocyjnych. 

Reklama Allegro Ads od partnera serwisu

Nie ma chyba bardziej otwartego na potrzeby klientów i sprzedawców serwisu niż Allegro. Trudno się więc dziwić, że reklama na Allegro jest usługą, która ma łączyć, a przy okazji porządkować. Patrząc na tę kwestię od strony klienta nie ma przecież nic lepszego, niż towar podany na przysłowiowej tacy. Nikt nie lubi żmudnych poszukiwań, które nie zawsze zwieńczone są laurem zwycięstwa. W przypadku Allegro Ads poszukujący i nierzadko zniecierpliwiony klient otrzymuje gotową odpowiedź i zaproszenie do dokonania prostych, szybkich i bezpiecznych zakupów. Z kolei sprzedawca nie musi być jak starodawna przekupka, która rozpycha się łokciami z różnym skutkiem. Wykorzystując kampanię reklamową Allegro Ads, może po prostu jednym eleganckim gestem zaprosić do skorzystania z oferty. 

Żeby jednak te dwie strony się spotkały i obie były usatysfakcjonowane z transakcji, konieczne jest stworzenie idealnej reklamy. Oczywiście, można ją przygotować samodzielnie, ale – przyznajmy to szczerze – zdecydowanej większości obce są statystyki i dopasowanie oferty pod kątem stricte technicznym do serwisu. Kampania to także pozycjonowanie na Allegro, a to zadanie wymaga sprawnego oka i szybkich reakcji. 

Współpraca z profesjonalistami tworzącymi kampanię Allegro to:

  • pewność właściwego dopasowania kampanii
  • optymalizacja zgodna z profilem działalności i grupą docelową
  • najlepsza widoczność oferty, marki w sieci
  • właściwe pozycjonowanie
  • szybka reakcja na zmienne w wyświetleniach i rzeczywistych reakcjach

Jeszcze jednym argumentem przemawiającym za tym, by stworzenie i prowadzenie kampanii na Allegro powierzyć specjalistom, jest uzyskanie odpowiedniej jakości. Jak myślicie – czy reklama, która posiada tu i ówdzie niedociągnięcia graficzne będzie dla klienta wiarygodna? Z pewnością wzbudzi mieszane uczucia, a jeśli na nieszczęście będzie kierowała do strony o kiepskim wyglądzie, powodzenie oddali się być może bezpowrotnie. Docelowa strona akcji promocyjnej musi być tak samo perfekcyjna jak reklama. W tej kwestii nie ma miejsca na potknięcia, bo to właśnie one niweczą starania budowania marki o solidnym podłożu. 

Przygotowanie reklamy Allegro Ads przypomina konstrukcję szwajcarskiego zegarka. Wystarczy jedno niedopatrzenie i zamiast o sukcesie będziemy mówili o katastrofie. Każda aukcja musi być zatem właściwie opracowana, tak pod kątem grafiki, jak i treści. Klient ma znaleźć jasne i wyczerpujące odpowiedzi na jego pytania. Nie może „potykać się” o łamaną polszczyznę, czy o wiadomości, które zamiast przybliżać go do sedna, tylko wprowadzają chaos. Partnerzy Allegro Ads przygotowują kompleksowe kampanie, w których zarówno grafika, jak i treść wzbudza zainteresowanie i jest zgodna ze starą prawdą o tym, że zazwyczaj kupujemy oczami.   

Rodzaje reklam Allegro Ads

Wspomnieliśmy już o niskich kosztach, skuteczności kampanii, potencjalnej grupie odbiorców i jakości reklamy. Pora, by przyjrzeć się technicznym możliwościom Allegro Ads, a więc rodzajom reklam, po które można sięgnąć. 

Oferty sponsorowane to zdecydowanie najpopularniejsze rozwiązanie, które wykazuje dużą skuteczność promocyjną. W gruncie rzeczy nie wymaga ona większych nakładów finansowych, co jest kolejnym plusem. Zamieszczający ofertę sponsorowaną samodzielnie ustala budżet dzienny, a system dopasuje do niego ilość kliknięć, których można spodziewać się w ciągu doby. Oferty sponsorowane Allegro pojawiają się w odpowiedzi na konkretne zapytania i są wyświetlane w górnej części panelu wyszukiwarki serwisu aukcyjnego. Miejscem, w którym są również wyświetlane, jest dolna sekcja aukcji.

Reklamy graficzne należą do bardziej ogólnych kampanii. Jej nadrzędnym celem jest zwiększenie świadomości i budowanie marki lub ukierunkowanie klienta na grupę konkretnych produktów, także powiązanych z daną kategorią. Tego rodzaju reklama pojawia się jako odpowiedź dla użytkowników, którzy nie określili precyzyjnie parametrów poszukiwania. Reklama graficzna rozliczana jest w systemie CPM – płatność za tysiąc wyświetleń. Dobrze skonstruowana reklama graficzna Allegro powinna zawierać logotyp marki, hasło reklamowe i dwie aktualne oferty.

Sieć reklamowa to coś, co przez lata było wyczekiwane i skutecznie blokowane przez serwis. Obecnie możliwe jest stworzenie sieci reklamowej, która będzie publikowana nie tylko na Allegro, ale też i na innych serwisach np. Facebook czy wyszukiwarka Google. Działanie jest banalnie proste, za to efekty miło zaskakują nawet najbardziej wymagających. Po kliknięciu w reklamę emitowaną na portalu zewnętrznym użytkownik zostaje przeniesiony wprost do aukcji – mówiąc wprost, nie musi już szukać i przeglądać innych ofert. 

Ads Link jest z kolei ukłonem w stronę sprzedawców kategorii Motoryzacja i Nieruchomości. Należy podkreślić, że w tym przypadku mówimy o reklamie natywnej, która przekierowuje ruch poza Allegro. Ads Link jest rozliczana w modelu CPC, a więc za kliknięcie. Umieszcza się ją na górze listy wyszukiwania. 

Kampania reklamowa to budowanie dobrego wizerunku, a prowadzenie jej jest jak trzymanie sterów statku. Tylko wprawne oko i doskonała wiedza są w stanie zapobiec potknięciom i dopłynąć z sukcesem do portu pełnego udanych transakcji. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż produktów i zarabiać więcej, skontaktuj się z partnerem Allegro Ads i rozpocznij zdobywanie klientów w sposób profesjonalny, dopasowany i skuteczny