Internet to przepastne źródło danych dotyczących niemalże wszystkiego. W sieci znajdziemy zarówno treści pisane, wideo, grafikę, mapy, jak i wiele innych form przekazu. Nie da się ukryć, że w dzisiejszych czasach internet traktowany jest także jako narzędzie pracy i spełnia się w tej roli naprawdę dobrze. Jednakże, by internet pozwalał nam na osiągnięcie zysków, musimy prowadzić konkretne działania, które przybliżą nas do sukcesu. Jednym z takich działań jest pozycjonowanie stron internetowych. Pozycjonowanie stron internetowych to skuteczna forma reklamy. Jeśli posiadamy jakąś firmę i chcemy, aby klient miał ułatwioną drogę dotarcia na naszą stronę www, koniecznie musimy nawiązać współpracę z agencją SEO, która zadba o widoczność naszej firmy w sieci. Czym jest wspomniana widoczność? Przede wszystkim chodzi o znalezienie się w czołówce wyszukiwań w Google. Wystarczy, że wpiszemy odpowiednią frazę czy słowa kluczowe w wyszukiwarkę Google i nasza strona www powinna pokazać się w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu potencjalni klienci szybko trafią na stronę z naszą ofertą i będą mogli się z nią zapoznać, a potem dokonać zakupu produktów czy usług.

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Tak naprawdę pozycjonowanie stron internetowych jest zależne od danej branży, lokalizacji firmy, a także finansów, jakie może na pozycjonowanie przeznaczyć właściciel firmy. Przybliżając pojęcie lokalizacji w pozycjonowaniu – chodzi tutaj o uściślenie wyszukiwanej frazy kluczowej, na przykład pozycjonując stronę tylko na frazę „najlepszy fryzjer”, trudno będzie nam dotrzeć do klientów z konkretnej miejscowości, a w tym przypadku przede wszystkim o to chodzi, prawda? Jeśli jednak rozszerzymy pozycjonowanie o frazę „najlepszy fryzjer Opole”, to zdecydowanie trafimy na pierwsze strony w wyszukiwarce Google i znajdziemy się wśród godnych zaufania fryzjerów z naszego miasta. Powyżej opisana sytuacja to świetny przykład na pokazanie podziału – pozycjonowanie lokalne (na przykład Opole) i pozycjonowanie stron globalne (fryzjerzy z całej Polski). Widać jaka ogromna różnica jest między frazą „najlepszy fryzjer” a „najlepszy fryzjer Opole”. Za zauważanie tych różnic odpowiedzialny jest algorytm Google, z perspektywy wyszukiwarki to kolosalna różnica.

Audyt strony internetowej – do czego jest potrzebny audyt?

Czym jest wspomniany audyt strony internetowej? To nic innego jak szeroka ocena strony www szczególnie pod względem pozycjonowania. Audyt obejmuje także, oprócz konkretnej strony internetowej, analizę stron konkurencji i ogólnie całej branży. Warto jak najlepiej zorientować się, co działa u pokrewnych firm i na ich stronach www. Audyt SEO jest jednym z pierwszych i kluczowych działań, których nie można ominąć. Powie nam:

  • jakich treści na stronie brakuje,
  • o aktualnym ruchu na stronie,
  • jak wysoko w wynikach wyszukiwania znajduje się strona,
  • jakie najczęściej zadawane pytania mogą prowadzić na stronę,
  • ile fraz kluczowych jest użytych,
  • o wielu innych ważnych rzeczach, które naprowadzą nas na podjęcie skutecznych działań i podpowiedzą, jaka strategia pozycjonowania okaże się najlepsza.

Warto przyglądać się zachowaniu potencjalnych klientów – często działają według pewnych schematów, dzięki którym możemy poprawić ruch na stronie oraz osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Działania SEO nie mogą być przypadkowe – bardzo ważny jest dobór odpowiednich słów kluczowych, fraz kluczowych, którymi będą naszpikowane treści na stronie.

Czym jest optymalizacja strony internetowej pod SEO

Optymalizacja strony internetowej jest konieczna do skutecznego pozycjonowania stron. Czym jest optymalizacja strony internetowej? Chodzi przede wszystkim o sprawne działanie strony www – szybkie wczytywanie się treści i grafik, responsywność na różnych urządzeniach itp. Firma nie może pozwolić sobie na powolne działanie strony, gdyż z pewnością potencjalny klient zwyczajnie się zirytuje i przejdzie na stronę konkurencji. Pamiętajmy – czas to pieniądz. Jak więc zadbać o odpowiednią optymalizację strony www? Przede wszystkim dostosować treści pod względem wartości, muszą być one odpowiednio przygotowane, czyli zawierać dobrze rozlokowane frazy kluczowe oraz prawidłowo działające linkowanie zewnętrzne. Gdy strona jest dobrze zoptymalizowana, z pewnością po pewnym czasie zauważymy efekty działań agencji SEO. Większa liczba osób odwiedzających stronę, dłuższy czas przebywania na stronie firmy, aż wreszcie większa liczba klientów.

Osiągnięcie wysokiej pozycji w Google wcale nie musi być bardzo trudne – wystarczy znaleźć godną zaufania agencję SEO, która przygotuje plan pozycjonowania strony internetowej i sprawnie wdroży ten plan w życie.

Artykuł powstał przy współpracy ze specjalistą od pozycjonowania stron internetowych https://lukaszsurma.pl/