O tym, że każdy biznes potrzebuje właściwej promocji w Internecie, wiadomo od dawna. Najczęściej zadania tego typu podejmuje się agencja social media. Warszawa to miasto, które skupia najwięcej przedsiębiorców. Wielu z nich prowadzi małe firmy. W jaki sposób promować markę nie dysponując budżetem jak duże firmy?

Mały nie znaczy gorszy

Niewielkie firmy lub startupy zwykle najwięcej inwestują na początku swojej działalności. Bywa, że w budżecie zostaje niewiele na promocję. Każdy pracownik agencji social media w Warszawie wie, że dobrze poprowadzony marketing może się okazać prawdziwą trampoliną do sukcesu. Przekaz, kierowany do klientów musi odpowiadać na realne potrzeby i oferować konkretną propozycję. Małych firm jest mnóstwo, także w obrębie tej samej branży. Na co postawić, żeby odróżnić się od konkurencji?

  1. Newsletter, czyli budowanie bazy mailingowej. Regularny kontakt z klientami, np. raz w tygodniu to możliwość przedstawienia najnowszej oferty. Wysyłane materiały muszą być wartościowe, w przeciwnym razie wiadomości zostaną uznane za zbędne i trafią do folderu spam. 
  2. Media społecznościowe, czyli możliwość interakcji z klientami poprzez komentowanie, lajkowanie i obserwowanie. Tutaj także przydaje się doświadczona agencja social media. Warszawa i inne miasta oferują usługi w tworzeniu treści, skrojonych specjalnie na miarę social media. Wpisy muszą być na tyle ciekawe, aby zachęcać czytelników do aktywności. 
  3. Szybka reakcja na potrzeby klienta – dotyczy głównie mediów społecznościowych oraz skrzynki kontaktowej na stronie internetowej. Sprawne odpowiadanie na pytania i problemy użytkowników social media wpływa pozytywnie na postrzeganie każdej marki, zwłaszcza tej nowej. Budzi też dobre skojarzenia wśród obserwujących. 
  4. Korzystanie z formularzy Google to kolejna opcja, którą warto rozważyć. Dzięki nim można zupełnie za darmo np. tworzyć ankiety i pytać o zainteresowanie ofertą. W ten sposób można się także dowiedzieć, czy serwis ze strony www spełnia swą funkcję w sposób właściwy. 
  5. Śledzenie trendów i influencerów to domena nie tylko branży odzieżowej. Warto być na bieżąco z tym, co robią autorytety w danej dziedzinie. W ten sposób nie traci się kontaktu z własną branżą, jak również wszelkimi nowinkami, jakie do niej trafiają. 
  6. Regularne prowadzenie bloga to jeden ze sposobów na lepszą widoczność strony internetowej. Każda agencja social media w Warszawie podpowiada, że blog wpływa także pozytywnie na pozycjonowanie. Nie ma potrzeby publikowania wielu treści. Wystarczą wpisy regularne, nasycone dobrym contentem. Jeśli zainteresują czytelnika lub wzbogacą jego wiedzę, zapunktujemy w jego oczach.
  7. Odświeżanie starych treści to nawiązanie do wcześniejszego punktu. Prowadząc firmowego bloga, warto co jakiś czas wracać do już poruszanych tematów. Od czasu ich publikacji mogło nam dojść grono nowych czytelników, którzy chętnie przeczytają nowe wersje starszych, choć nadal aktualnych zagadnień.

Skuteczny marketing to działania, które nigdy się nie kończą. Stosując je od początku swojej działalności, lepiej orientujemy się we współczesnych potrzebach naszych klientów.