Google Ads to platforma należąca do Google, która pozwala na tworzenie kampanii reklamowych. Obecnie jest to jedno z najważniejszych i najskuteczniejszych narzędzi marketingu internetowego. Platforma powstała w 2020 roku pod nazwą Google Adwords. W 2019 roku zmieniła swoją nazwę na Google Ads, co może dezorientować klientów, jednak poza nazwą w jej funkcjonowaniu nie zmieniło się praktycznie nic. 

Jak działa reklama w Google Ads?

Reklama w Google Ads pozwala docierać do użytkowników, którzy poszukują produktów podobnych do tych, które oferuje Twoje przedsiębiorstwo. Dzięki temu nie jest ona wyświetlana przypadkowym użytkownikom, ale takim, którzy wpisali w wyszukiwarkę Google wrazę, wskazującą,  że szukają takiego produktu jaki Ty masz w swojej ofercie. Reklamy mogą się pojawiać w wyszukiwarce Google, w mapach Google oraz w witrynach sieci partnerów Google. Reklamy mają formę tekstów, a także banerów oraz wideo. Reklamując swój biznes poprze tę platformę sam decydujesz, w jakiej lokalizacji ma być wyświetlana Twoja reklama. Polega to na możliwości ustalenia, że reklama będzie wyświetlana w promieniu określonej liczby kilometrów od Twojego biznesu lub w całym regionie, a nawet kraju. 

Ile to kosztuje?

Koszt reklam Google Ads uzależniony jest od wielu czynników. Decydując się na kampanie w Google Ads sam decydujesz, jaki budżet chcesz na to przeznaczyć. Platforma nie wymaga minimalnej kwoty, zawsze możesz wprowadzać zmiany lub wstrzymać reklamy. Platforma nigdy nie przekroczy Twojego miesięcznego limitu. W przypadku kiedy kampanie prowadzona jest przez specjalistę, pojawia się dodatkowo jego wynagrodzenie. Zazwyczaj jest to opłacalna inwestycja, ponieważ osoba bez doświadczenia, decydujące się na samodzielną optymalizację kampanii, może doprowadzić do wyboru nieodpowiedniego kanał kampanii czy złego doboru słów kluczowych,. Specjaliści ustalają też sposobu analizy efektywności kampanii Google Ads, co jest niezwykle pomocne. 

Modele rozliczeń kampanii Google Ads

Istnieje kilka modelów rozliczania kampanii w Google. Warto znać najpopularniejsze z nich, aby wybrać najkorzystniejszy. 

CPC (cost per click) – najpopularniejszy model rozliczania w kampanii Google Ads. Samo wyświetlenie reklamy jest bezpłatne, płacisz dopiero,  gdy użytkownik kliknie w Twoją reklamę

eCPC  to metoda podobna do poprzedniej, jednak różnic polega na tym, że algorytmy decydują o górnej granicy stawki za kliknięcie, tak aby maksymalizować liczbę konwersji.

CPM (cost per mile) – Płacisz za 1000 wyświetleń. Model wykorzystywana w kampaniach skierowanych na zwiększanie widoczności i świadomości marki.

CPV (cost per view) to metoda rozliczenia, w której płaci się za każde obejrzenie filmu powyżej 30 sekund lub za obejrzenie całego filmu jeśli jest on krótszy.

Reklama w Google Ads to podstawowe narzędzie, które pomoże Ci wypromować biznes przez Internet.  Z pomocą specjalisty dopasujesz działanie tej platformy, tak aby najlepiej odpowiadała Twojemu biznesowi oraz dawała najlepsze wyniki przy możliwie najmniejszym budżecie. Google Ads oferuję wiele możliwości, wystarczy tylko mądrze wybrać. 

Obszerną wiedzę na temat płatnej reklamy w Google pozyskasz na stronie semportal.pl.